Simon, Zoltán (2025) Az antropológia lehetőségei kutatótanári szerepkörben In: Komplex pedagógia. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 165-183.
![]() |
pdf
165_183_Simonm.pdf Download (12MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a kulturális antropológia módszertani apparátusát segítségül hívva kívánok reflektálni kutatótanári pályázatomra, (szak)módszertani lehetőségeire. A pedagógiai kultúraváltás folyamata kezd intenzívebbé válni, minden pedagógiai megújulás központi kérdésévé vált napjainkban. A pedagógiai gondolkodásnak túl kell lépnie saját történetileg kialakult konvencióin, ehhez új teóriákat kell segítségül hívnia. Megy győződésem, hogy a pedagógiai kihívások antropológiai megközelítése nemcsak egy egy kutató személyes kutatási feladata lehet, hanem a neveléstudomány és a kulturális antropológia közös kulcsterülete is, szintézisteremtő képességgel. A pedagógiai antropológia módszertani bázisa él, gyakorlata működik – magyarországi pedagógiai kutatásokon belül is –, igaz, hogy nem olyan régóta, illetve az ered mények applikálása széttöredezettséget mutat. A pedagógiai antropológiára mindezek ellenére nem lehet azt mondani, hogy kevés köze lenne a közvetlen nevelési gyakorlathoz, mint ahogy az sem állítható, hogy a pedagógiai gyakorlatra nem reflektál, vagy a pedagógiai cselekvés szempontjából nem tölt be normatív funkciót.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Simon, Zoltán NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | pedagógiai antropológia, akciókutatás, kvalitatív kutatás, enkulturáció |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.46403/Komplexpedagogia.2025.165 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 01 Júl 2025 10:41 |
Utolsó módosítás: | 01 Júl 2025 10:41 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8633 |
![]() |
Tétel nézet |