Az antropológia lehetőségei kutatótanári szerepkörben

Simon, Zoltán (2025) Az antropológia lehetőségei kutatótanári szerepkörben In: Komplex pedagógia. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 165-183.

[thumbnail of 165_183_Simonm.pdf] pdf
165_183_Simonm.pdf

Download (12MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46403/Komplexpedagogia.2025.165

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a kulturális antropológia módszertani apparátusát segítségül hívva kívánok reflektálni kutatótanári pályázatomra, (szak)módszertani lehetőségeire. A pedagógiai kultúraváltás folyamata kezd intenzívebbé válni, minden pedagógiai megújulás központi kérdésévé vált napjainkban. A pedagógiai gondolkodásnak túl kell lépnie saját történetileg kialakult konvencióin, ehhez új teóriákat kell segítségül hívnia. Megy győződésem, hogy a pedagógiai kihívások antropológiai megközelítése nemcsak egy egy kutató személyes kutatási feladata lehet, hanem a neveléstudomány és a kulturális antropológia közös kulcsterülete is, szintézisteremtő képességgel. A pedagógiai antropológia módszertani bázisa él, gyakorlata működik – magyarországi pedagógiai kutatásokon belül is –, igaz, hogy nem olyan régóta, illetve az ered mények applikálása széttöredezettséget mutat. A pedagógiai antropológiára mindezek ellenére nem lehet azt mondani, hogy kevés köze lenne a közvetlen nevelési gyakorlathoz, mint ahogy az sem állítható, hogy a pedagógiai gyakorlatra nem reflektál, vagy a pedagógiai cselekvés szempontjából nem tölt be normatív funkciót.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Simon, Zoltán
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: pedagógiai antropológia, akciókutatás, kvalitatív kutatás, enkulturáció
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.46403/Komplexpedagogia.2025.165
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 01 Júl 2025 10:41
Utolsó módosítás: 01 Júl 2025 10:41
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8633
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet