Kezdő pedagógusok szakmai nehézségei speciális nevelési színtereken – fókuszban a kollégiumpedagógus gyakornokok

Dancsházy-Nagy, Ágnes (2025) Kezdő pedagógusok szakmai nehézségei speciális nevelési színtereken – fókuszban a kollégiumpedagógus gyakornokok In: Komplex pedagógia. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 147-164.

[thumbnail of 147_164_Dancsházy.pdf] pdf
147_164_Dancsházy.pdf

Download (12MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46403/Komplexpedagogia.2025.147

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunkban be kívánjuk mutatni a hazai középiskolai kollégiumokban gyakornoki éveiket töltő pedagógusok módszertani és beilleszkedési nehézségeit. Központi kérdéskörünk az intézményi klíma tényleges helyzetének feltérképezése, amely a pályájuk kezdetén fogadja őket. Továbbá kiemeljük azokat a speciális kompetenciákat, melyek elengedhetetlenül fontosak, amelyekkel kiegészítve indulhat el a pedagóguspályára lépő és középiskolai kollégiumban elhelyezkedő gyakornok. Kitérünk a gyakornoki szerepkör feladatainál és nehézségeinél is jól hasznosítható énhatékonyság-vizsgálat elemeire, moduljaira s a pedagógiai munkánkat meghatározó inkluzív szemléletre.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Dancsházy-Nagy, Ágnes
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: kollégiumpedagógia, speciális kompetenciák, gyakornoki szerep, inkluzív szemlélet, énhatékonyság
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.46403/Komplexpedagogia.2025.147
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 01 Júl 2025 10:39
Utolsó módosítás: 01 Júl 2025 10:39
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8632
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet