Dancsházy-Nagy, Ágnes (2025) Kezdő pedagógusok szakmai nehézségei speciális nevelési színtereken – fókuszban a kollégiumpedagógus gyakornokok In: Komplex pedagógia. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 147-164.
![]() |
pdf
147_164_Dancsházy.pdf Download (12MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Tanulmányunkban be kívánjuk mutatni a hazai középiskolai kollégiumokban gyakornoki éveiket töltő pedagógusok módszertani és beilleszkedési nehézségeit. Központi kérdéskörünk az intézményi klíma tényleges helyzetének feltérképezése, amely a pályájuk kezdetén fogadja őket. Továbbá kiemeljük azokat a speciális kompetenciákat, melyek elengedhetetlenül fontosak, amelyekkel kiegészítve indulhat el a pedagóguspályára lépő és középiskolai kollégiumban elhelyezkedő gyakornok. Kitérünk a gyakornoki szerepkör feladatainál és nehézségeinél is jól hasznosítható énhatékonyság-vizsgálat elemeire, moduljaira s a pedagógiai munkánkat meghatározó inkluzív szemléletre.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Dancsházy-Nagy, Ágnes NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | kollégiumpedagógia, speciális kompetenciák, gyakornoki szerep, inkluzív szemlélet, énhatékonyság |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.46403/Komplexpedagogia.2025.147 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 01 Júl 2025 10:39 |
Utolsó módosítás: | 01 Júl 2025 10:39 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8632 |
![]() |
Tétel nézet |