Ludnikné Pálfi, Dorina (2025) Hallgatói reflektív gondolkodás vizsgálata a „régi” és „új típusú” tanárképzésben In: Komplex pedagógia. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 69-76.
![]() |
pdf
69_76_ludnikné.pdf Download (5MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A reflektív gondolkodás több annál, mint hogy a munkánkról gondolkodunk. Az önreflexió egy tudatos, szándékolt tevékenység, mely a fejlődés érdekében valósul meg (Hunya, 2014). A gyors ütemben változó világ, a meg-megújuló munkaerőpiaci körül mények, a diákok magasfokú heterogenitása mind arra ösztönzi a pedagógust, hogy folyamatosan elemezze tevékenységét, innovatív legyen. A reflektív gondolkodásra való készség a jó pedagógus egyik ismérve. Tanulmányomban a hallgatók körében végzett reflektív gondolkodás készségének vizsgálatát mutatom be. A mintát két csoport alkotja: a vizsgálati csoportba a gyakorlatorientált tanárképzésben tanuló hallgatók sorolódtak, míg a kontrollcsoport tagjai a „régi típusú” tanárképzés hallgatói. A vizsgálat az iskolai gyakorlataik alkalmával szerzett tapasztalataikra épülő reflektív gondolkodást méri fel, és arra keresi a választ, hogy a másodéves vagy az ötödéves hallgatók állnak-e magasabb szinten a reflektív gondolkodás készségének kialalkításában.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Ludnikné Pálfi, Dorina NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | gyakorlatorientált tanárképzés, „régi típusú” tanárképzés, reflektív gondolkodás |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.46403/Komplexpedagogia.2025.69 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 01 Júl 2025 10:30 |
Utolsó módosítás: | 01 Júl 2025 10:30 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8628 |
![]() |
Tétel nézet |