Hallgatói reflektív gondolkodás vizsgálata a „régi” és „új típusú” tanárképzésben

Ludnikné Pálfi, Dorina (2025) Hallgatói reflektív gondolkodás vizsgálata a „régi” és „új típusú” tanárképzésben In: Komplex pedagógia. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 69-76.

[thumbnail of 69_76_ludnikné.pdf] pdf
69_76_ludnikné.pdf

Download (5MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46403/Komplexpedagogia.2025.69

Absztrakt (kivonat)

A reflektív gondolkodás több annál, mint hogy a munkánkról gondolkodunk. Az önreflexió egy tudatos, szándékolt tevékenység, mely a fejlődés érdekében valósul meg (Hunya, 2014). A gyors ütemben változó világ, a meg-megújuló munkaerőpiaci körül mények, a diákok magasfokú heterogenitása mind arra ösztönzi a pedagógust, hogy folyamatosan elemezze tevékenységét, innovatív legyen. A reflektív gondolkodásra való készség a jó pedagógus egyik ismérve. Tanulmányomban a hallgatók körében végzett reflektív gondolkodás készségének vizsgálatát mutatom be. A mintát két csoport alkotja: a vizsgálati csoportba a gyakorlatorientált tanárképzésben tanuló hallgatók sorolódtak, míg a kontrollcsoport tagjai a „régi típusú” tanárképzés hallgatói. A vizsgálat az iskolai gyakorlataik alkalmával szerzett tapasztalataikra épülő reflektív gondolkodást méri fel, és arra keresi a választ, hogy a másodéves vagy az ötödéves hallgatók állnak-e magasabb szinten a reflektív gondolkodás készségének kialalkításában.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Ludnikné Pálfi, Dorina
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: gyakorlatorientált tanárképzés, „régi típusú” tanárképzés, reflektív gondolkodás
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.46403/Komplexpedagogia.2025.69
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 01 Júl 2025 10:30
Utolsó módosítás: 01 Júl 2025 10:30
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8628
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet