A pedagógiai reflektivitás vizsgálatának lehetőségei

Ritter, Andrea (2024) A pedagógiai reflektivitás vizsgálatának lehetőségei In: Sallai Éva-emlékkönyv. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 251-269.

[thumbnail of 251_Ritter.pdf] pdf
251_Ritter.pdf

Download (949kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

A pedagóguskutatások fókuszába gyakran kerülnek olyan kérdések, amelyek a pedagógusképzés és a képzés utáni szakmai fejlődés lehetőségeit és eredményeit vizsgálják. Ezek a kutatási eredmények felhasználhatóak arra, hogy az alapképzések és szakmai továbbképzések formai és tartalmi kérdéseit a képzők újragondolják, szükség esetén módosítsák azokat. A pedagógia világában egyre hangsúlyosabb szerepet kap a reflektív gondolkodás, amelynek feltétele az önelemzés képességének elsajátítása. A szak irodalmat áttekintve ehhez szorosan kapcsolódik a szakmai önértékelés fogal ma, melynek egyik vitathatatlan célja, hogy növelje az egyén hatékonyságát és eredményességét. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, egyrészt fontos szerepet kap a pedagógus számára a visszacsatolás a saját tevékenységgel kapcsolatban, másrészt elengedhetetlen a saját önelemzés képességének fejlődése, az erősségek és azok fejlesztési lehetőségeinek számbavétele. A tanulmány célja, hogy konkrét kutatási eredményekkel betekintést adjon az óraelemzések reflektivitás fejlesztésére nyújtott lehetőségeiről. Mutassa be az óraelemzések gyakorlatát mint a fejlődés szempontjából a leghasznosabbnak ítélt mentori tevékenységet. Másrészt a tanulmány kitér arra a pedagógus kutatásra, amelynek alapgondolata Sallai Évával közösen született. A kutatás a pedagógusok reflektivitásának megismerését tűzte ki célul, melynek hosszú távú célkitűzése annak eredményességgel való kapcsolatának vizsgálata.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Ritter, Andrea
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: reflektivitás, önelemzés, önértékelés, óraelemzés, szakmai fejlődés
Nyelv: magyar
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 02 Dec 2024 08:37
Utolsó módosítás: 02 Dec 2024 08:37
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8316
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet