ADHD – Mit tanít nekünk? Hogyan hat szociális viselkedésünkre?

Cseriné Demeter, Bernadett (2024) ADHD – Mit tanít nekünk? Hogyan hat szociális viselkedésünkre? Paideia. 14 (1). pp. 31-43.

[thumbnail of 31_cseriné.pdf] pdf
31_cseriné.pdf

Download (862kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33034/Paideia.2024.1.31

Absztrakt (kivonat)

A gyermek iránti szeretet nélkül, a kölcsönös tisztelet nélkül, illetve az elfogadó, befogadó szemlélet, azaz az inkluzív attitűd nélkül a tanítás is, a nevelés is inkább elvárás és kínlódás. Tanulás és tanítás – e kettő, véleményem szerint egymástól elválaszthatatlan, és ez a szemlélet az ember permanens fejlődésének nélkülözhetetlen részét képezi. Jelen tanulmányban arra kívánok rávilágítani, hogy egy ADHD-val érintett, atipikus gyermek és egy felnőtt kapcsolatában maga az ADHD jelenléte milyen társas készségeket, szociális kompetenciákat igényel, fejleszt, hogyan lehet általa tanulni és tanítani. Továbbá egy társadalmi célú részvételi akciókutatásra hívom fel a figyelmet, amely során oktatási célú innovatív módszereket, lehetőségeket kutatunk, alkalmazunk, elemzünk, és az eredményt később publikáljuk.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Cseriné Demeter, Bernadett
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: magyar
Kötetszám: 14
DOI azonosító: 10.33034/Paideia.2024.1.31
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 02 Okt 2024 10:39
Utolsó módosítás: 05 Dec 2024 10:21
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8223
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet