Cseriné Demeter, Bernadett (2024) ADHD – Mit tanít nekünk? Hogyan hat szociális viselkedésünkre? Paideia. 14 (1). pp. 31-43.
pdf
31_cseriné.pdf Download (862kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A gyermek iránti szeretet nélkül, a kölcsönös tisztelet nélkül, illetve az elfogadó, befogadó szemlélet, azaz az inkluzív attitűd nélkül a tanítás is, a nevelés is inkább elvárás és kínlódás. Tanulás és tanítás – e kettő, véleményem szerint egymástól elválaszthatatlan, és ez a szemlélet az ember permanens fejlődésének nélkülözhetetlen részét képezi. Jelen tanulmányban arra kívánok rávilágítani, hogy egy ADHD-val érintett, atipikus gyermek és egy felnőtt kapcsolatában maga az ADHD jelenléte milyen társas készségeket, szociális kompetenciákat igényel, fejleszt, hogyan lehet általa tanulni és tanítani. Továbbá egy társadalmi célú részvételi akciókutatásra hívom fel a figyelmet, amely során oktatási célú innovatív módszereket, lehetőségeket kutatunk, alkalmazunk, elemzünk, és az eredményt később publikáljuk.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Cseriné Demeter, Bernadett NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Nyelv: | magyar |
Kötetszám: | 14 |
DOI azonosító: | 10.33034/Paideia.2024.1.31 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 02 Okt 2024 10:39 |
Utolsó módosítás: | 05 Dec 2024 10:21 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8223 |
Tétel nézet |