A LearningApps használata a digitális oktatás során

Ládiné Szabó, Tünde Julianna (2021) A LearningApps használata a digitális oktatás során In: Agria Média 2020. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 244-253.

[thumbnail of 244_253_Ládiné.pdf] pdf
244_253_Ládiné.pdf

Download (1MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.17048/AM.2020.244

Absztrakt (kivonat)

2020. március 16-tól új munkarend lépett életbe az iskolákban. Nekünk pedagógusoknak továbbra is folytatnunk kellett az oktatást, de digitális eszközökkel. Hihetetlen, hogy igen rövid idő alatt mekkora erőfeszítéseket tettek a pedagógusok a diákokkal és családokkal együttműködve. A gyerekek hamar megszokták, hogy otthonról követik utasításainkat és még élvezték is az új és szokatlan helyzetet. Nem volt különösen nehéz dolguk, hiszen a mai gyermekeknek már lételemük az okostelefon, a számítógép, az internet. Szívesebben játszanak, mint tanulnak. Különösen azt élvezték, hogy senki nem szól rájuk a „számítógépezés” miatt. A tanulók többsége a virtuális tanteremben mindennap megjelent, ahol természetesen bizonyos időközönként számonkérés is volt. A pedagógusok gyorsan reagáltak a helyzetre. Különböző csatornákon adták át egymásnak saját tapasztalataikat, ötleteiket, elkészített digitális tananyagaikat. Szinte napok alatt történt meg a digitális oktatásra való átállás. A keretrendszer és a videóeszközök mellett a kollégák előnyben részesítették a számonkérésre, illetve gyakorlásra használt platformokat, gyakorlóeszközöket. Az oktatási segédeszközök között előszeretettel használták a Learningapps-et, más néven a Tankockákat. A webkettes alkalmazás nagy előnye, hogy reklámmentes, használata ingyenes. Az online platform segítségével a kollégák interaktív és multimédiás oktatási segédanyagokat, „Tankockákat” állíthattak elő, vagy a már meglévőket változtathatták meg egészen egyszerűen. A Tankockák színesebbé, élvezetesebbé varázsolhatták az online tanórákat, segítségükkel a kollégák figyelemmel kísérhették tanulóik fejlődését. A kollégák visszajelzései alapján az alkalmazás használata megkönnyítette a pedagógus – tanuló – szülő munkáját egyaránt. A Tankockakör tagjaként 2016-tól országos tudásmegosztó tevékenységet végzek. Mindannyiunk fontos célja a pedagógusok módszertani eszköztárának bővítése. Folyamatos törekvésünk, hogy a Learningapps-et minél többen megismerjék és egyre szélesebb körben használják. Sok pedagógus csatlakozott hozzánk az utóbbi években és vált Tankocka, LearningApps felhasználóvá. A digitális oktatás során a LearningApps az egyik legkedveltebb alkalmazás volt, mind a kollégák, mind a gyerekek és szüleik körében. Előadásomban a digitális oktatás során végzett kutatásom (Tankocka használat – LearningApps felületen megjelent kérdőív) eredményeit szeretném bemutatni. A végzett kutatás a Tankocka digitális oktatás során történő használatára összpontosít, célja az alkalmazás hatékonyságának, értékének felmérése.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Ládiné Szabó, Tünde Julianna
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: tankocka, online, LearningApps
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.17048/AM.2020.244
ISBN: 978-963-496-199-4
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 02 Szep 2021 14:51
Utolsó módosítás: 02 Szep 2021 14:51
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7049
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet