K. Nagy, Emese (2021) A tanulók státuszhelyzete és kezelése Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28.). pp. 55-70. ISSN 0230-0435
pdf
55_70_K Nagy.pdf Download (523kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Írásom célja a tanulók osztálytermi sikerességét befolyásoló státuszhelyzettel összefüggő fogalmak áttekintése és a státuszhelyzet kezelése egy lehetséges módjának a bemutatása. Érintem az osztály/tanulói csoport heterogenitását mint a tanuló motiváltságát és sikerességét befolyásoló körülményt. A státuszvizsgálathoz kapcsolódóan beazonosítom a státuszrangsor, státuszjellemvonás fogalmakat és az ezekhez kapcsolódó viselkedésbeli megnyilvánulásokat. Bemutatom a státuszrangsor kezelésére ma az egyik leghatékonyabb eljárást, a Komplex Instrukciós Programot és a hozzá kapcsolódó, a státuszkezelés kiindulási alapjaként szolgáló mérések eredményeit. A Komplex Instrukciós Program alkalmazása során azt vizsgálom, hogy a pedagógusi, illetve a tanulói tevékenységformák, valamint azok változásai milyen kapcsolatban vannak egymással, és ezek milyen hatást fejtenek ki a tanulók státuszhelyzetére.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés K. Nagy, Emese NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerkesztő |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | státusz, státuszhelyzet, hierarchia, heterogenitás |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.33031/SPF.2021.55 |
ISSN: | 0230-0435 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 14 Feb 2021 15:10 |
Utolsó módosítás: | 14 Feb 2021 15:10 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6847 |
Tétel nézet |