Students’ non-development in high school geometry

Szabó, Csaba, Bereczky-Zámbó, Csilla, Muzsnay, Anna, Szeibert, Janka (2020) Students’ non-development in high school geometry Annales Mathematicae et Informaticae. 52. pp. 309-319. ISSN 1787-6117 (Online)

[thumbnail of AMI_52_from309to319.pdf] pdf
AMI_52_from309to319.pdf

Download (695kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33039/ami.2020.12.004

Absztrakt (kivonat)

Earlier findings suggest that there is a gap between the knowledge of students entering the university and the expectations and prerequisites of the universities’ curriculum. In this paper we investigate this gap in the Hungarian mathematics education. In particular we concentrate on the geometrical knowledge of the Hungarian high school students. For measuring their levels of geometrical understanding we used the Usiskin test for the framework of the Van Hieles. The test was filled in by 342 students from five different high schools. The results show that there is no improvement during the high school years, the average score of the Usiskin test is between 2.03 and 2.17 on all grades.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Szabó, Csaba
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Bereczky-Zámbó, Csilla
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Muzsnay, Anna
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Szeibert, Janka
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Megjegyzés: This research was supported by the ÚNKP-19-2 New National Excellence Program of the Ministry for Innovation and Technology and by the ELTE Tehetséggondozási Tanács. The research of the first autoher was supported by the National Research, Development and Innovation Fund of Hungary, financed under the FK 124814 funding scheme. The second author thanks the fund Mészáros Alapítvány for their support.
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: van Hiele levels, math education, high shool, understanding geometry, development
Nyelv: angol
Kötetszám: 52.
DOI azonosító: 10.33039/ami.2020.12.004
ISSN: 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 17 Dec 2020 13:48
Utolsó módosítás: 17 Dec 2020 13:48
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6751
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet