Lanszki, Anita (2015) A „digitális történetmesélés” relevanciája a tanárképzésben In: Felkészülés a pályára, felkészülés az életre. Eszterházy Károly Főiskola Líceum Kiadó.
pdf
89_97_Lanszki.pdf Download (3MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Az ezredforduló egyik legpregnánsabb pedagógiai jelensége, hogy a tanítási-tanulási folyamat részmozzanatai folyamatos átalakuláson mennek keresztül a különböző elektronikus információs és kommunikációs technológiák osztálytermi megjelenésével párhuzamosan. A tanulási környezet azonban nemcsak az iskolák falai között válik elektronikussá, hanem a tanulók iskolán kívüli világában is magától értetődő a digitális technológia használata. A tanári tudásmonopóliumra alapozó pedagógusszerep definíciója az internet által jelentett konkurencia hatására átfogalmazódik: a tanár a tanulásszervezés hatékony háttérirányítójává válik, a tanulók kreatív, interaktív munkáját segítő facilitátor lesz – elősegítve a tanulók tapasztalati és ezáltal érzelmi bevonódását. A tanulási folyamat céljai között pedig már nemcsak tartalmak elsajátítása, hanem különböző kompetenciaterületek fejlesztése is szerepel. Mindezen változások új módszertani kihívásokkal szembesítik a tanárokat és a tanárjelölteket. Az új módszertani kultúra kialakulásához hozzájárulhat egy új tanulásszervezési eljárás, mely „digitális történetmesélés” néven vált ismertté. Tanulmányomban feltárom a módszer eredetét, tanítási-tanulási folyamatban megjelenő szerepét, majd áttekintem, milyen funkciója lehet az eljárás alkalmazásának a tanárjelöltek képzésében.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Lanszki, Anita NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Nyelv: | Magyar |
ISBN: | 978-615-5509-28-5 |
Felhasználó: | Réka Kapalkó |
Dátum: | 30 Jún 2020 11:40 |
Utolsó módosítás: | 30 Jún 2020 11:40 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6047 |
Tétel nézet |