Gulyás, Enikő, Racsko, Réka (2015) A videós interakcióelemzés újmédia eszközökkel támogatott lehetőségei In: Felkészülés a pályára, felkészülés az életre. Eszterházy Károly Főiskola Líceum Kiadó. pp. 59-69.
pdf
59_69_Gulyás_Racsko.pdf Download (4MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Az információs és kommunikációs technológia fejlődésével új, eddig sok szempontból kiaknázatlan lehetőségek tárulnak elénk a videós interakcióelemzésben. Munkánk során egy olyan szintetizáló jellegű elméleti elemző tanulmány elkészítésére vállalkozunk, amelyben új aspektusban mutatjuk be az interakcióelemzést: az újmédia eszközökkel támogatott lehetőségek közül a Noldus Observer XT videos interakcióelemző szoftver segítségével. Úgy véljük, hogy az elektronikus tanulási környezetekben nagy jelentőséggel bír az ember-gép, ember-ember kölcsönhatások vizsgálata, és új lehetőségeket hordoz a használatuk. Tanulmányunkban kitérünk arra, hogy ezek az új módszerek milyen lehetőségeket nyújtanak az iskolai, tantermi interakciók elemzésében. Kiinduló elméleti irányzatunk az Erikson-féle videós információk kutatási eljárásai, valamint a Flanders-féle interakcióemelzés. Úgy véljük ugyanis, hogy ezen módszerek jól adaptálhatóak az új szoftveres megoldásokban is. Munkánk során sorra vesszük az említett szoftver lehetőségeit az interakcióelemzés klasszikus formái mentén, így kutatásunk hozadékaként egy olyan kritérium-központú értékelés elkészítését tűztük ki célul, amely a Noldus Observer XT erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és veszélyeit vizsgálja több dimenzió (pl.: használat, kódolás) mentén.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Gulyás, Enikő NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Racsko, Réka NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Nyelv: | Magyar |
ISBN: | 978-615-5509-28-5 |
Felhasználó: | Réka Kapalkó |
Dátum: | 30 Jún 2020 11:31 |
Utolsó módosítás: | 30 Jún 2020 11:31 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6044 |
Tétel nézet |