Koltay, Tibor (2020) Hogyan lett az információs műveltségből MIL? In: Tudomány régen és most: mit kutatunk másként? : Tudományos konferencia tanulmánykötete. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 39-45.
pdf
39_45_Koltay.pdf Download (177kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az információs műveltség megközelítései egyre inkább követik azokat a tendenciákat, amelyeket az információs és technológiai termékek használatával kapcsolatos új társadalmi-technikai konfigurációk, ideológiai és fizikai kontextusok határoznak meg. Az írástudásra ma már nem autonóm cselekvésként tekintünk, hanem társadalmi és kulturális vonásait állítjuk a középpontba, figyelembe véve, hogy minden közösségnek megvan a maga írástudása, továbbá létrejött a többféle jártasságot magában foglaló írástudás (többszörös műveltség, multiliteracies). Emellett korunkra már nem az információhiány és az információ megkeresésének nehézsége jellemző, hanem az információbőség, és egyre inkább meghatározóvá válik a közöségi média jelenléte. Ahogy a távközlés, a számítástechnika és az elektronikus média hálózati információs és kommunikációs technológiákként egyesültek, úgy közeledik egymáshoz az információs műveltség és a médiaműveltség, továbbá létrejött a média- és információs műveltség, hiszen nemcsak verbális szövegeket, hanem sokféle médiatartalmat fogyasztunk és állítunk elő. A címben szereplő, némileg provokatív kérdés a fenti fejlődés és a konvergenciák tükrében írja le e terület fejlődését, kiemelve, hogy a változásokat az elméleti megközelítéseknek is követniük kell.
Mű típusa: | Könyvrészlet | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző: |
|
||||||||
Kapcsolódó URL-ek: | |||||||||
Kulcsszavak: | információs műveltség, média- és információs műveltség, elméleti perspektívák | ||||||||
Nyelv: | magyar | ||||||||
ISBN: | 978-963-496-147-5 | ||||||||
Felhasználó: | Tibor Gál | ||||||||
Dátum: | 14 Jún 2020 15:51 | ||||||||
Utolsó módosítás: | 14 Jún 2020 15:51 | ||||||||
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/5467 |
Tétel nézet |