Várhelyi, Tamás (2017) Innovációs lehetőségek a szőlő- és boralapú termékek területén : Termékfejlesztési javaslatok az egészségipar és a turizmus számára. In: Tudás és innováció a XXI. század gazdaságában : Válogatás a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar oktatóinak 2016-os tanulmányaiból (Magyar Tudomány Ünnepe 2016). Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 212-219.
pdf
212_219_Várhelyi.pdf Download (1MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A gasztronómiai szakemberek az egészséges táplálkozás szerepének növekedését jósolják. Ma már köztudott, hogy a mérsékelt borfogyasztás az egészséges életmód szerves része. Ezt a trendet, illetve közvélekedést lehet kihasználni innovatív szőlő- és boralapú fejlesztésekkel. Ezek egy része élelmiszeripari jellegű lehet: borcsokoládé, egészséges ivólé. Szintén ismert, hogy a borturizmus egyre sikeresebb és jelentősebb (Getz, Brown, 2006), napjaink magyar turizmusának is a legdinamikusabban fejlődő területe. A rendezvényturizmus mellett elsősorban éppen a wellnessturizmussal kapcsolódik össze. A wellness iparág egyik legfontosabb része a kezelések kínálata, a szőlő és bor a wellnesskezelésekhez használt termékek értékes alapanyaga is lehet. Elsősorban a wine spahotelekről és a szőlő- és boralapú spakezelésekről lehet beszélni – ezekhez érdemes termékfejlesztésekben gondolkodni.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Várhelyi, Tamás NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | szőlő és bor alapú termékek, innováció, termékfejlesztés, borturizmus, wellness |
Nyelv: | magyar |
ISBN: | 978-615-5621-49-9 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 14 Jún 2020 14:27 |
Utolsó módosítás: | 14 Jún 2020 14:27 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/5446 |
Tétel nézet |