Láng, Éva (2019) A tánctanítás módszertani keretei Az Eszterházy Károly Egyetem tudományos közleményei (46. köt.). Tanulmányok a sporttudomány köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Sport. pp. 73-82. ISSN 2677-0105
pdf
Láng.pdf Download (165kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Táncot oktatni ugyancsak felemelő érzés. Elűzi a stresszt, kiszakít a mindennapok egyhangúságából vagy az állandó rohanásból. Egyre több iskola fedezi fel a sport mellett a tánc igazán jótékony hatásait. Célként jelenik meg, hogy a táncokat már korábban elsajátító pedagógusjelölteknek olyan módszertani segítséget nyújtani, amely a táncoktatásban az oktatás és a tanulás folyamatára, illetve célok és feladatok elérését támogató módszerekre épül. Tisztában kell azzal lenni, hogy egy egyszerű táncfoglalkozással milyen sokrétű kompetenciák fejleszthetőek, legyen szó esztétikai, erkölcsi nevelésről vagy éppen értékek közvetítéséről. Az oktatói tevékenységnél elvárt, hogy a képzők célirányosan tudják megválasztani a megfelelő eszközöket annak érdekében, hogy képesek legyenek alkalmazni a módszerek egymásutániságát az ismertközléstől a gyakoroltatáson és hibajavításon át egészen az ellenőrzésig. Tudják a célokat részcélokra bontani, ismerjék a mozgáskészség kialakításának szakaszait, és tudatosan tudják alkalmazni azokat a munkájuk során. Legyenek tekintettel a tanulók életkorára és képességeire, a tanítványaik előképzettségeire, a csoport összetételére, képesek legyenek a differenciálásra. Emellett szó esik a tánc tanításának külső és belső feltételeiről, a zenét biztosító technikai eszközökről, a tanár kompetenciáiról és attitűdjéről. Fontos, hogy nem elég felelőségteljesen megtanulni tanítani. Táncot megszerettetve oktatni igazán az képes, aki maga is szereti az átadandó zenés-táncos mozgásformákat.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Láng, Éva NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kulcsszavak: | táncoktatás, eszköztár, tanári kompetenciák, mozgáskészség kialakítása |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.33040/ActaUnivEszterhazySport.2019.1.73 |
ISSN: | 2677-0105 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 14 Ápr 2020 11:17 |
Utolsó módosítás: | 15 Ápr 2020 08:31 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4937 |
Tétel nézet |