A Tisza-tó fejlesztésének stratégiai lehetőségei

Várhelyi, Tamás (2019) A Tisza-tó fejlesztésének stratégiai lehetőségei In: #Turizmus #Szálloda #Vendéglátás. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 165-172.

[img] pdf
165_172_Várhelyi.pdf

Download (874kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt években a Tisza-tó fejlődése az eredmények ellenére alaposan elmaradt más sikeres magyar turisztikai régiók fejlődésétől. Különösen igaz ez a tó Heves megyei kis településeire. Egy 2017-ben kezdett kutatás azt vizsgálja, hogy stratégiai fejlesztésekkel hogyan lehetne ezen változtatni. Elsősorban olyan stratégiai jelentőségű termékfejlesztéseket keresünk, amelyek itt vihetők a  leginkább sikerre. Ilyen lehet a  lassúhajózás fejlesztése. Ez a  korábban már nagy beruházásokkal támogatott ökoturizmussal is szinergiában fejleszthető. A kutatás eredményei alapján kijelenthető, hogy településcsoportokat együttesen lehetne bevezetni a  hazai piacra. A  vízre épülő szolgáltatások mellett érdemes volna az  innovatív, turisztikához és az egészséges életmódhoz kötődő termékek és szolgáltatások létrehozásával és értékesítésével is foglalkozni. A márkaépítés, illetve a márka piaci pozícionálása csak modern marketing eszközök segítségével lehetséges – kutatásaink során ezzel a  kérdéssel is tervezünk foglalkozni. ----- Despite of the significant results the development of the Lake Tisza has remained behind other successful Hungarian touristic destinations. It is especially true for the small settlements of Heves county. The research that has begun in 2017 examines how to change this situation with the help of strategic developments. It has been searched such product developments which can be here successful. This can be the development of slow boating. This can be developed together with ecotourism, supported by huge amount of funds earlier. According to the research it can be stated that the cluster of settlements can be together successfully placed for the national tourism market. We suggest developing innovative products and services for healthy lifestyle beyond the water based services. We also plan using modern marketing tools for proper place of these products to the tourism market – we also plan to focus on this topic in our research.

Mű típusa: Könyvrészlet
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Várhelyi, TamásNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Kulcsszavak: termékfejlesztés, turisztikai stratégia, lassúhajó, térségfejlesztés ----- product development, tourism strategy, slowboat, regional development
Nyelv: magyar
Könyv alcíme: Jubileumi kiadvány az Eszterházy Károly Egyetem Turizmus tanszék alapításának 10. évfordulója alkalmából
ISBN: 978-963- 496-132-1
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 11 Feb 2020 08:13
Utolsó módosítás: 11 Feb 2020 08:13
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4748
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet