Somodi-Tóth, Orsolya (2019) Napjaink meghatározó hazai trendjeinek vizsgálata a múzeummarketingben In: #Turizmus #Szálloda #Vendéglátás. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 117-129.
pdf
117_129_Somodi Tóth.pdf Download (979kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány célja a hipotéziseim szakértői mélyinterjú útján történő vizsgálata, valamint egyéb megelőző kutatásomból származó megállapítások további információval történő kiegészítése, hogy azok megfelelő, minőségi alapot szolgáltassanak későbbi mélyinterjúk tapasztalataival együtt egy látogatói megkérdezéshez. Kifejezett célja ennek megfelelően a muzeális intézményi gyakorlat hatásának elemzése a társadalmi marketing célok megvalósulását illetően is, különös tekintettel a gyermeket nevelő családok igényeire, illetve az elérhető hazai kínálat jellegzetességeire. A szakmai interjú során rögzítésre került, hogy a múzeumi kategóriába tartozó intézmények mindegyike végez valamilyen szintű látogatókutatást. S habár ezek eltérően képesek feltérképezni a látens és a valós célcsoportigényeket, jelentőségük az innovatív múzeumi közművelődés fejlesztési lehetőségeit illetően óriási. A visszatérő látogatás ösztönzése is alapvető érdeke az ilyen típusú intézményeknek, hiszen a visszatérés forgalombővítő hatása egy muzeális intézmény tevékenységének látogatók általi elismertségét tükrözi. A regionális és szezonalitásbeli különbségektől függetlenül célravezető az lehet, ha minden múzeum megtalálja azokat az eszközöket, amelyekkel a legjobban ki tudja szolgálni a látogatói igényeket. Az elvárásoknak leginkább az adott miliőhöz illesztett kínálat képes megfelelni. Az iskolázottság és a család múzeumlátogatást befolyásoló szerepével összefüggésben a múzeumpedagógia jelentősége azért is vitathatatlan, mert ugyanazt a kínálati alapot eltérő előképzettségű látogatók számára is képes maradandó élménnyé alakítani. A kisebb és a nagyobb jelentőségű múzeumok számára is fölvázolható a sikeres jövőhöz vezető út; míg előbbiek számára ez leginkább a helyi társadalomba való beágyazódási törekvésekben található meg, addig az utóbbiak számára a világszínvonalú értékmegőrzés és oktatás fönntartása szükséges, természetesen a modern igények minél hatékonyabb lekövetésével. ----- The aim of the study is to examine my hypotheses through an in-depth interview with an expert and to supplement the findings from my previous researches with additional information. As a result, these can provide an appropriate, quality base with the experiences of later in-depth interviews for a visitor interview. Accordingly, it is an explicit objective to analyse the impact of the museum’s institutional practice on the realization of social marketing goals, with special regard to the needs of families with children and the characteristics of the available domestic supply. It was recorded during the professional interview that each of the institutions belonging to the museum category performs some kind of visitor research. And although they are capable of mapping latent and real target group demands differently, their significance for the development potential of innovative museum education is huge. Encouraging recurring visits is also of fundamental interest to this type of institution, as the return-enhancing effect of return reflects the recognition of the activities of a museum institution by visitors. Regardless of regional and seasonal differences, it may be worthwhile for every museum to find the tools that best serve the needs of visitors. Expectations can best be met with an environmentally-adapted offer. In the context of education and the role of the family in influencing museum visits, the importance of museum education is indisputable, because it can turn the same supply base into a lasting experience for visitors with different qualifications. For smaller and larger museums, the road to a successful future can be outlined; while for the former, this is most likely to be a result of strengthening the commitment of the local population, the latter need to maintain world-class value preservation and education, of course, by following the modern demands as effectively as possible.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Somodi-Tóth, Orsolya NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kulcsszavak: | digitális marketing, kulturális turizmus, látogatókutatás, múzeummarketing, muzeális intézmények, szezonalitás, társadalmi marketing, trendek ----- digital marketing, cultural marketing, visitor research, museum marketing, museum institutions, seasonality, social marketing, trends |
Nyelv: | magyar |
Könyv alcíme: | Jubileumi kiadvány az Eszterházy Károly Egyetem Turizmus tanszék alapításának 10. évfordulója alkalmából |
ISBN: | 978-963- 496-132-1 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 11 Feb 2020 08:00 |
Utolsó módosítás: | 11 Feb 2020 08:00 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4744 |
Tétel nézet |