Az egészségtudatos fogyasztói magatartás megjelenése a borfogyasztási trendekben Magyarországon

Bene, Zsuzsanna (2019) Az egészségtudatos fogyasztói magatartás megjelenése a borfogyasztási trendekben Magyarországon In: #Turizmus #Szálloda #Vendéglátás. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 7-15.

[thumbnail of 7_15_Bene.pdf] pdf
7_15_Bene.pdf

Download (981kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

A bor kulcsfontosságú szereppel bír az italféleségek sorában, mert egyrészt végigkíséri az emberiség történelmét, az ókor óta készítik és fogyasztják az emberek, a szőlőnövény már a Bibliában is az élet jelképeként jelent meg, másrészt napjaink italfogyasztásában is fontos szereplő. Divatos és presztízs termék, amelynek alapanyaga, készítési technológiája, megjelenése együttesen egy olyan élelmiszerré teszi, amely iránt sokan érdeklődnek, és amelyet rendszeresen fogyasztanak, ünnepek, baráti beszélgetések nélkülözhetetlen részeként tartják számon. Napi rendszerességgel bort fogyasztva felmerül a kérdés, hogy az egészségtudatosság hogyan hat a borfogyasztói kultúrára, napjaink borfogyasztási trendjei eleget tudnak-e tenni ezeknek a  kívánalmaknak. Munkám során az  organikus, narancs- és kékborok mint kiemelkedő aktuális borfogyasztási trendek esetén vizsgáltam az  egészségtudatosság megjelenését. Az  organikus borok jelentős mennyiségi növekedést mutatnak az  elmúlt években, de fogyasztói oldalról a  kereslet csak kisebb léptékű növekedést mutat. A kékborok nagyon vonzók a meghökkentőségükkel. A narancsborok képviselik a hagyománytisztelő, egészségre kedvező hatású irányvonalat, azonban félő, hogy rövid távú divatként lesznek jelen a borválaszték egyre szélesedő palettáján. ---- Wine has key important role in the range of beverages because one part it accompanies the history of humanity from the ancient times to nowadays, in the Bible has a  symbol of life. On the other hand, it bears considerable consumption in drink industry Fashion and prestige product, with its basic material, preparing method and appearance means daily consumption food on the occasion of celebrations or a friendly talk. It is an important question that the health-consciousness might influence on wine-consumption culture and in reverse, wine consumption trends might be able to fulfil the requirements. During my work I have studied the presence of health-conscious consumer behaviour in the case of organic-, orange- and blue wines. Considerable quantity increase can be found in the production of organic wines but the consumption shows difference face owning less growing. Blue wines have attractive properties because of its astonishing. The appearance of orange wines is a real rarity, the preparing method is based on tradition and owns beneficial effects on human health, but the interest in orange wines may become a short-term fad in the wide palette of wine-range.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Bene, Zsuzsanna
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kulcsszavak: egészségtudatosság, borfogyasztási trendek, narancsbor, kékbor, organikus bor ----- health-conscious, wine consumption trends, orange wine, blue wine, organic wine
Nyelv: magyar
Könyv alcíme: Jubileumi kiadvány az Eszterházy Károly Egyetem Turizmus tanszék alapításának 10. Évfordulója alkalmából
ISBN: 978-963- 496-132-1
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 11 Feb 2020 07:35
Utolsó módosítás: 11 Feb 2020 07:35
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4736
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet