Külső tanítási gyakorlatukat töltő tanárjelöltek nézetrendszerének kvalitatív vizsgálata

Zagyváné Szűcs, Ida (2018) Külső tanítási gyakorlatukat töltő tanárjelöltek nézetrendszerének kvalitatív vizsgálata In: Sokszínű neveléstudomány. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 53-72.

[thumbnail of 53_72_Zagyváné.pdf] pdf
53_72_Zagyváné.pdf

Download (374kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

A konstruktivista tanulásfelfogás egyik központi fogalma a fogalmi váltás. Gyakorló pedagógusként és mentortanárként kutatási célként tűztem ki külső gyakorlatukat töltő tanárjelöltek fogalmi váltásának vizsgálatát. Longitudinális vizsgálatom során három hallgató nézetrendszerének alakulását követtem nyomon. A kutatás módszereként metaforakérdésekre adott válaszok és gondolattérképek elemzését használtam fel. Kutatási kérdésként fogalmaztam meg, hogy történik-e fogalmi váltás a hallgatók nézetrendszerében saját tanári identitásukra vonatkozóan, és ha igen, akkor milyen mértékben a külső tanítási gyakorlat hatására. Mivel a vizsgált hallgatók közül kettő osztott egy pedig osztatlan tanárképzésben vett részt, így várható kutatási eredményként fogalmaztam meg, hogy a két képzési forma eltérő hatására vonatkozóan is sikerül információt szerezni az általam alkalmazott módszerek segítségével. A kapott eredmények alapján elmondható, hogy kimutatható a fogalmi váltás a hallgatók nézetrendszerében pedagógusidentitásuk megítélésében az összefüggő tanítási gyakorlat hatására, valamint hogy a képzési forma hatása is tetten érhető a nézetek változásában.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Zagyváné Szűcs, Ida
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kulcsszavak: Külső tanítási gyakorlat, fogalmi váltás, metaforakutatás, gondolattérkép
Nyelv: magyar
Könyv alcíme: Válogatás a Pedagógiai Szakbizottság tagjainak a munkáiból
ISBN: 978-963-496-108-6
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 05 Feb 2020 07:58
Utolsó módosítás: 05 Feb 2020 07:58
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4726
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet