Matematikai feladatmegoldó gondolkodás mérése számelméleti feladatokkal.

Orosz, Gyuláné (2000) Matematikai feladatmegoldó gondolkodás mérése számelméleti feladatokkal. Az Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola tudományos közleményei (Új sorozat 27. köt.). Tanulmányok a matematikai tudományok köréből = Acta Academiae Paedagogicae Agriensis.. pp. 77-84.

[thumbnail of Orosz_77-84.pdf] pdf
Orosz_77-84.pdf

Download (301kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

The aim of this paper is to give a short summary of our experimentalinvestigations by using of a multiple-choise test made up of25 elementary number theory problems.Questions are written by high school and college teachers and tried out under standars testingconditions by representative samples of students. The responses to each question were thenanalyzed statistically. 614 pupils were selected for our study around ages 13 to 14, in the seventhgrade from Eger, in 1997. The follow thesis is proved by usingof statiscaly method: The 7th gradeand 8th grade pupils’ achivements of the Number Theory Test are significant difference neitherinto topics nor the dimension of thinking operations.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Orosz, Gyuláné
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Nyelv: magyar, angol
Felhasználó: Olga Fenyvesi
Dátum: 23 Aug 2019 11:33
Utolsó módosítás: 23 Aug 2019 11:33
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4128
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet