Orosz, Gyuláné (2000) Matematikai feladatmegoldó gondolkodás mérése számelméleti feladatokkal. Az Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola tudományos közleményei (Új sorozat 27. köt.). Tanulmányok a matematikai tudományok köréből = Acta Academiae Paedagogicae Agriensis.. pp. 77-84.
pdf
Orosz_77-84.pdf Download (301kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
The aim of this paper is to give a short summary of our experimentalinvestigations by using of a multiple-choise test made up of25 elementary number theory problems.Questions are written by high school and college teachers and tried out under standars testingconditions by representative samples of students. The responses to each question were thenanalyzed statistically. 614 pupils were selected for our study around ages 13 to 14, in the seventhgrade from Eger, in 1997. The follow thesis is proved by usingof statiscaly method: The 7th gradeand 8th grade pupils’ achivements of the Number Theory Test are significant difference neitherinto topics nor the dimension of thinking operations.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Orosz, Gyuláné NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Nyelv: | magyar, angol |
Felhasználó: | Olga Fenyvesi |
Dátum: | 23 Aug 2019 11:33 |
Utolsó módosítás: | 23 Aug 2019 11:33 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4128 |
Tétel nézet |