Simon, Zoltán (2025) Az antropológia lehetőségei kutatótanári szerepkörben In: Komplex pedagógia. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 165-183.
| ![[thumbnail of 165_183_Simonm.pdf]](http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/style/images/fileicons/text.png) | pdf 165_183_Simonm.pdf Download (12MB) [error in script] | 
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a kulturális antropológia módszertani apparátusát segítségül hívva kívánok reflektálni kutatótanári pályázatomra, (szak)módszertani lehetőségeire. A pedagógiai kultúraváltás folyamata kezd intenzívebbé válni, minden pedagógiai megújulás központi kérdésévé vált napjainkban. A pedagógiai gondolkodásnak túl kell lépnie saját történetileg kialakult konvencióin, ehhez új teóriákat kell segítségül hívnia. Megy győződésem, hogy a pedagógiai kihívások antropológiai megközelítése nemcsak egy egy kutató személyes kutatási feladata lehet, hanem a neveléstudomány és a kulturális antropológia közös kulcsterülete is, szintézisteremtő képességgel. A pedagógiai antropológia módszertani bázisa él, gyakorlata működik – magyarországi pedagógiai kutatásokon belül is –, igaz, hogy nem olyan régóta, illetve az ered mények applikálása széttöredezettséget mutat. A pedagógiai antropológiára mindezek ellenére nem lehet azt mondani, hogy kevés köze lenne a közvetlen nevelési gyakorlathoz, mint ahogy az sem állítható, hogy a pedagógiai gyakorlatra nem reflektál, vagy a pedagógiai cselekvés szempontjából nem tölt be normatív funkciót.
| Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section | 
|---|---|
| Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Simon, Zoltán NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző | 
| Kapcsolódó URL-ek: | |
| Kulcsszavak: | pedagógiai antropológia, akciókutatás, kvalitatív kutatás, enkulturáció | 
| Nyelv: | magyar | 
| DOI azonosító: | 10.46403/Komplexpedagogia.2025.165 | 
| Felhasználó: | Tibor Gál | 
| Dátum: | 01 Júl 2025 10:41 | 
| Utolsó módosítás: | 01 Júl 2025 10:41 | 
| URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8633 | 
|  | Tétel nézet | 
 
        