A trópusi esőerdők ismeretanyagának kiterjesztése a biológiaoktatásban

Spekker, Tamás, Sass-Gyarmati, Andrea (2023) A trópusi esőerdők ismeretanyagának kiterjesztése a biológiaoktatásban Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 48. köt.). Tanulmányok a biológiai tudományok köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Biologiae. 48. pp. 61-75.

[thumbnail of 61_Spekker.pdf] pdf
61_Spekker.pdf

Download (1MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33041/ActaUnivEszterhazyBiol.20...

Absztrakt (kivonat)

Jelen tanulmány fókuszában az eklektikus növény- és állatvilágot rejtő, a légköri oxigéntermelésben oroszlánrészt vállaló erdőtípus, valamint bolygónk éghajlati rendszerének egyik jelentősebb stabilizátora: a trópusi esőerdő áll. A pedagógusok egyik kulcsfontosságú feladatának tekinthető az, hogy a fiatal generációk figyelmét felhívják ezekre a nélkülözhetetlen szakismeretekre, és egy globális képet átadva fejlesszék a természettudományi kompetenciájukat. A természettudományos kutatás célcsoportjai az általános és középiskolás tanulók voltak. Az oktatási cél elérése a legkorszerűbb ismeretek és módszerek alkalmazásával valósult meg, a 21. századi oktatási lehetőségeket kihasználva. A digitális tananyag és az üvegházi séta mint tanórai és tanórán kívüli tevékenység biztosította a hatékony és élményalapú tanulást, a játékosságot, a logikai és a mérlegelő gondolkodás fejlesztését. A vizsgálat eredményeivel kapcsolatos konklúziók meglehetősen összetettek voltak. Mindegyik korosztálynál megfigyelhető volt a tananyag és a kiegészítő ismeretek gördülékeny elsajátítása, a folyamatos motiváció és figyelem fenntartása mellett. ----- INTEGRATING KNOWLEDGE OF TROPICAL RAINFOREST IN BIOLOGY EDUCATION The present study focuses on the tropical rainforest, which harbors an eclectic flora and fauna, takes the main role in atmospheric oxygen production, and is a major stabilizer of our planet’s climate system. One of the key tasks of nowaday teachers is to draw the attention of the younger generations to these essential professional skills and to develop their natural science competence by conveying a global picture. The target groups of the research were primary and secondary school students. It was a fundamental element to apply the most modern knowledge and methods that take advantage of the educational opportunities of the 21st century. The digital curriculum and the greenhouse walk as a class and extracurricular activity ensured effective and experience-based learning, playfulness, and the development of logical and deliberative thinking. Conclusions related to the results of the study were quite complex. In each age group, it was possible to observe the fluid learning of the curriculum and additional knowledge, beside of maintaining continuous motivation and attention of the students.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Spekker, Tamás
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Sass-Gyarmati, Andrea
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: trópusi esőerdők, környezeti nevelés, fenntarthatóság pedagógiája ----- tropical forests, environmental education, pedagogy of sustainability
Nyelv: magyar
Kötetszám: 48.
DOI azonosító: 10.33041/ActaUnivEszterhazyBiol.2023.48.61
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 05 Feb 2024 16:21
Utolsó módosítás: 05 Feb 2024 16:21
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7947
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet