A tanulók státuszhelyzete és kezelése

K. Nagy, Emese (2021) A tanulók státuszhelyzete és kezelése Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28.). pp. 55-70. ISSN 0230-0435

[img] pdf
55_70_K Nagy.pdf

Download (523kB)
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33031/SPF.2021.55

Absztrakt (kivonat)

Írásom célja a tanulók osztálytermi sikerességét befolyásoló státuszhelyzettel összefüggő fogalmak áttekintése és a  státuszhelyzet kezelése egy lehetséges módjának a  bemutatása. Érintem az  osztály/tanulói csoport heterogenitását mint a  tanuló motiváltságát és sikerességét befolyásoló körülményt. A  státuszvizsgálathoz kapcsolódóan beazonosítom a státuszrangsor, státuszjellemvonás fogalmakat és az  ezekhez kapcsolódó viselkedésbeli megnyilvánulásokat. Bemutatom a státuszrangsor kezelésére ma az egyik leghatékonyabb eljárást, a  Komplex Instrukciós Programot és a hozzá kapcsolódó, a  státuszkezelés kiindulási alapjaként szolgáló mérések eredményeit. A Komplex Instrukciós Program alkalmazása során azt vizsgálom, hogy a  pedagógusi, illetve a tanulói tevékenységformák, valamint azok változásai milyen kapcsolatban vannak egymással, és ezek milyen hatást fejtenek ki a tanulók státuszhelyzetére.

Mű típusa: Folyóiratcikk
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
K. Nagy, EmeseNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerkesztő
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: státusz, státuszhelyzet, hierarchia, heterogenitás
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.33031/SPF.2021.55
ISSN: 0230-0435
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 14 Feb 2021 15:10
Utolsó módosítás: 14 Feb 2021 15:10
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6847
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet