A „digitális történetmesélés” relevanciája a tanárképzésben

Lanszki, Anita (2015) A „digitális történetmesélés” relevanciája a tanárképzésben In: Felkészülés a pályára, felkészülés az életre. Eszterházy Károly Főiskola Líceum Kiadó.

[img] pdf
89_97_Lanszki.pdf

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Az ezredforduló egyik legpregnánsabb pedagógiai jelensége, hogy a tanítási-tanulási folyamat részmozzanatai folyamatos átalakuláson mennek keresztül a különböző elektronikus információs és kommunikációs technológiák osztálytermi megjelenésével párhuzamosan. A tanulási környezet azonban nemcsak az iskolák falai között válik elektronikussá, hanem a tanulók iskolán kívüli világában is magától értetődő a digitális technológia használata. A tanári tudásmonopóliumra alapozó pedagógusszerep definíciója az internet által jelentett konkurencia hatására átfogalmazódik: a tanár a tanulásszervezés hatékony háttérirányítójává válik, a tanulók kreatív, interaktív munkáját segítő facilitátor lesz – elősegítve a tanulók tapasztalati és ezáltal érzelmi bevonódását. A tanulási folyamat céljai között pedig már nemcsak tartalmak elsajátítása, hanem különböző kompetenciaterületek fejlesztése is szerepel. Mindezen változások új módszertani kihívásokkal szembesítik a tanárokat és a tanárjelölteket. Az új módszertani kultúra kialakulásához hozzájárulhat egy új tanulásszervezési eljárás, mely „digitális történetmesélés” néven vált ismertté. Tanulmányomban feltárom a módszer eredetét, tanítási-tanulási folyamatban megjelenő szerepét, majd áttekintem, milyen funkciója lehet az eljárás alkalmazásának a tanárjelöltek képzésében.

Mű típusa: Könyvrészlet
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Lanszki, AnitaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: Magyar
ISBN: 978-615-5509-28-5
Felhasználó: Réka Kapalkó
Dátum: 30 Jún 2020 11:40
Utolsó módosítás: 30 Jún 2020 11:40
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6047
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet