Hogyan lett az információs műveltségből MIL?

Koltay, Tibor (2020) Hogyan lett az információs műveltségből MIL? In: Tudomány régen és most: mit kutatunk másként? : Tudományos konferencia tanulmánykötete. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 39-45.

[thumbnail of 39_45_Koltay.pdf] pdf
39_45_Koltay.pdf

Download (177kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

Az  információs műveltség megközelítései egyre inkább követik azokat a tendenciákat, amelyeket az információs és technológiai termékek használatával kapcsolatos új társadalmi-technikai konfigurációk, ideológiai és fizikai kontextusok határoznak meg. Az  írástudásra ma már nem autonóm cselekvésként tekintünk, hanem társadalmi és kulturális vonásait állítjuk a középpontba, figyelembe véve, hogy minden közösségnek megvan a maga írástudása, továbbá létrejött a többféle jártasságot magában foglaló írástudás (többszörös műveltség, multiliteracies). Emellett korunkra már nem az információhiány és az információ megkeresésének nehézsége jellemző, hanem az információbőség, és egyre inkább meghatározóvá válik a  közöségi média jelenléte. Ahogy a  távközlés, a  számítástechnika és az  elektronikus média hálózati információs és kommunikációs technológiákként egyesültek, úgy közeledik egymáshoz az  információs műveltség és a médiaműveltség, továbbá létrejött a média- és információs műveltség, hiszen nemcsak verbális szövegeket, hanem sokféle médiatartalmat fogyasztunk és állítunk elő. A címben szereplő, némileg provokatív kérdés a fenti fejlődés és a konvergenciák tükrében írja le e terület fejlődését, kiemelve, hogy a változásokat az elméleti megközelítéseknek is követniük kell.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Koltay, Tibor
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: információs műveltség, média- és információs műveltség, elméleti perspektívák
Nyelv: magyar
ISBN: 978-963-496-147-5
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 14 Jún 2020 15:51
Utolsó módosítás: 14 Jún 2020 15:51
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/5467
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet