Innovációs lehetőségek a szőlő- és boralapú termékek területén

Várhelyi, Tamás (2017) Innovációs lehetőségek a szőlő- és boralapú termékek területén : Termékfejlesztési javaslatok az egészségipar és a turizmus számára. In: Tudás és innováció a XXI. század gazdaságában : Válogatás a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar oktatóinak 2016-os tanulmányaiból (Magyar Tudomány Ünnepe 2016). Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 212-219.

[img] pdf
212_219_Várhelyi.pdf

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A gasztronómiai szakemberek az egészséges táplálkozás szerepének növekedését jósolják. Ma már köztudott, hogy a mérsékelt borfogyasztás az egészséges életmód szerves része. Ezt a trendet, illetve közvélekedést lehet kihasználni innovatív szőlő- és boralapú fejlesztésekkel. Ezek egy része élelmiszeripari jellegű lehet: borcsokoládé, egészséges ivólé. Szintén ismert, hogy a borturizmus egyre sikeresebb és jelentősebb (Getz, Brown, 2006), napjaink magyar turizmusának is a legdinamikusabban fejlődő területe. A rendezvényturizmus mellett elsősorban éppen a wellnessturizmussal kapcsolódik össze. A wellness iparág egyik legfontosabb része a kezelések kínálata, a szőlő és bor a wellnesskezelésekhez használt termékek értékes alapanyaga is lehet. Elsősorban a wine spahotelekről és a szőlő- és boralapú spakezelésekről lehet beszélni – ezekhez érdemes termékfejlesztésekben gondolkodni.

Mű típusa: Könyvrészlet
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Várhelyi, TamásNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: szőlő és bor alapú termékek, innováció, termékfejlesztés, borturizmus, wellness
Nyelv: magyar
ISBN: 978-615-5621-49-9
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 14 Jún 2020 14:27
Utolsó módosítás: 14 Jún 2020 14:27
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/5446
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet