Zagyváné Szűcs, Ida (2018) Külső tanítási gyakorlatukat töltő tanárjelöltek nézetrendszerének kvalitatív vizsgálata In: Sokszínű neveléstudomány. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 53-72.
pdf
53_72_Zagyváné.pdf Download (374kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A konstruktivista tanulásfelfogás egyik központi fogalma a fogalmi váltás. Gyakorló pedagógusként és mentortanárként kutatási célként tűztem ki külső gyakorlatukat töltő tanárjelöltek fogalmi váltásának vizsgálatát. Longitudinális vizsgálatom során három hallgató nézetrendszerének alakulását követtem nyomon. A kutatás módszereként metaforakérdésekre adott válaszok és gondolattérképek elemzését használtam fel. Kutatási kérdésként fogalmaztam meg, hogy történik-e fogalmi váltás a hallgatók nézetrendszerében saját tanári identitásukra vonatkozóan, és ha igen, akkor milyen mértékben a külső tanítási gyakorlat hatására. Mivel a vizsgált hallgatók közül kettő osztott egy pedig osztatlan tanárképzésben vett részt, így várható kutatási eredményként fogalmaztam meg, hogy a két képzési forma eltérő hatására vonatkozóan is sikerül információt szerezni az általam alkalmazott módszerek segítségével. A kapott eredmények alapján elmondható, hogy kimutatható a fogalmi váltás a hallgatók nézetrendszerében pedagógusidentitásuk megítélésében az összefüggő tanítási gyakorlat hatására, valamint hogy a képzési forma hatása is tetten érhető a nézetek változásában.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Zagyváné Szűcs, Ida NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kulcsszavak: | Külső tanítási gyakorlat, fogalmi váltás, metaforakutatás, gondolattérkép |
Nyelv: | magyar |
Könyv alcíme: | Válogatás a Pedagógiai Szakbizottság tagjainak a munkáiból |
ISBN: | 978-963-496-108-6 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 05 Feb 2020 07:58 |
Utolsó módosítás: | 05 Feb 2020 07:58 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4726 |
Tétel nézet |