Harmonikus óvoda- iskola átmenet határon innen és túl

Nagy, Annamária (2018) Harmonikus óvoda- iskola átmenet határon innen és túl Paideia (VI/1.). pp. 179-194. ISSN 2631-1666

[thumbnail of 179-194_Nagy.pdf] pdf
179-194_Nagy.pdf

Download (295kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

This study is about the practice of three countries according to kindergar- ten-school transition, since in Vojvodina and Romania children take part in a pre-school program, while in Hungary the holistic improvement is supported by methodology. Qualitative methods are applied, interview (N=18) and metaphor (N=60) researches are used to present how the forementioned program achieves the aims, how it makes the nursery school-school transition easier and how it provides children with holistic improvement for this age group. Regarding to the results gently transition is ensured by the teachers’ competence.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Nagy, Annamária
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: Magyar
DOI azonosító: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.179
ISSN: 2631-1666
Felhasználó: Lilla Gyurgyik
Dátum: 25 Máj 2019 06:34
Utolsó módosítás: 29 Máj 2019 11:19
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3841
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet