Nagy, Annamária (2018) Harmonikus óvoda- iskola átmenet határon innen és túl Paideia (VI/1.). pp. 179-194. ISSN 2631-1666
pdf
179-194_Nagy.pdf Download (295kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
This study is about the practice of three countries according to kindergar- ten-school transition, since in Vojvodina and Romania children take part in a pre-school program, while in Hungary the holistic improvement is supported by methodology. Qualitative methods are applied, interview (N=18) and metaphor (N=60) researches are used to present how the forementioned program achieves the aims, how it makes the nursery school-school transition easier and how it provides children with holistic improvement for this age group. Regarding to the results gently transition is ensured by the teachers’ competence.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Nagy, Annamária NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Nyelv: | Magyar |
DOI azonosító: | 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.179 |
ISSN: | 2631-1666 |
Felhasználó: | Lilla Gyurgyik |
Dátum: | 25 Máj 2019 06:34 |
Utolsó módosítás: | 29 Máj 2019 11:19 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3841 |
Tétel nézet |