Urbán, Péter (2022) Az előzetes tudás szerepe a konstruktivista szemléletű irodalomórán In: Irodalom és kanonizáció: Tanulmányok a magyartanítás módszertanairól. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 23-34.
Urbán, Péter (2021) Az irodalomtanítás dilemmái és az Ady‑költészet tanítása Az Eszterházy Károly Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 24. köt.). Tanulmányok az irodalomtudomány köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Litterarum ["Félig mély csönd és félig lárma" - Ady Endre 100]. pp. 97-108.
Urbán, Péter (2022) Innováció és tanuláselmélet a tanárképzésben és az iskolában In: Reflexiók a neveléstudomány legújabb problémáira. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 9-19.
Urbán, Péter (2019) Szervezeti kultúra a tanítási órán In: Értékek a neveléstudományban : Válogatás a Pedagógiai Szakbizottság tagjainak a munkáiból. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 37-45.
Urbán, Péter (2021) A konstruktivista tanuláselmélet és a társadalomtudományi tantárgyak tanítása In: Kihívások és megoldások a XXI. század pedagógiájában. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 159-169.
Urbán, Péter (2020) A minőségoffenzív tanárképzési program Németországban Az Eszterházy Károly Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 43. köt.). Tanulmányok a neveléstudomány köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Paedagogica. pp. 61-76. ISSN 2630-9742