Approaching Data Literacy Education

Koltay, Tibor (2024) Approaching Data Literacy Education Paideia. 14 (2). pp. 23-32.

[thumbnail of 23_32_koltay.pdf] pdf
23_32_koltay.pdf

Download (6MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33034/Paideia.2024.2.23

Absztrakt (kivonat)

With the emergence of information literacy (IL) and media literacy, we need to learn that there are other, useful literacies, such as data literacy (DL) and artificial intelligence (AI) literacy. Both offer new directions that are on their way to becoming an important part of the skills, abilities and competencies required for work with data. Our review shows that the idea of a “data-driven world” is becoming more than a utopia, because it is increasingly becoming a reality in secondary and tertiary education, providing insight into the attitudes and competencies, and is now increasingly becoming part of research data education.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Koltay, Tibor
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: angol
Kötetszám: 14
DOI azonosító: 10.33034/Paideia.2024.2.23
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 11 Nov 2025 13:47
Utolsó módosítás: 11 Nov 2025 13:47
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8872
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet