Automated fair team formation in STEAM activities using Satisfiability Modulo Theories (SMT)

Adil, Ali Adil, Kovásznai, Gergely, Khalid, Mustafa (2025) Automated fair team formation in STEAM activities using Satisfiability Modulo Theories (SMT) Annales Mathematicae et Informaticae. 61. pp. 1-14. ISSN 1787-6117 (Online)

[thumbnail of 1_14_adil.pdf] pdf
1_14_adil.pdf

Download (784kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33039/ami.2025.10.001

Absztrakt (kivonat)

One of the problems that schools or organizers of STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics) camps face to is the balanced distribution of students according to gender, skills, and academic background in a fair manner. In this study, we used a Satisfiability Modulo Theories (SMT) approach to solve the problem of fair team formation. Our implementation of the approach uses the Z3 SMT solver. In our preliminary experiments, we successfully generated fair and balanced teams from 50 students across different scenarios. Using SMT in educational settings saves time and effort for school administrators and organizers of STEAM events, and it also provides an efficient and effective solution to distribute students equitably across teams.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Adil, Ali Adil
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kovásznai, Gergely
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Khalid, Mustafa
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: Automated Team Formation, Fairness, STEAM Education, Satisfiability Modulo Theories (SMT)
Folyóirat alcíme: Selected papers of the International Conference on Formal Methods and Foundations of Artificial Intelligence
Nyelv: angol
Kötetszám: 61.
DOI azonosító: 10.33039/ami.2025.10.001
ISSN: 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 29 Okt 2025 11:18
Utolsó módosítás: 29 Okt 2025 11:18
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8820
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet