Urbán, Éva (2024) Culture-Specific and Postmodern Literary Devices in Sherman Alexie’s Indian Killer Eger Journal of English Studies. 24. pp. 71-88.
![]() |
pdf
EJES 2024_2_05_EVA URBAN.pdf Download (611kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Sherman Alexie’s Indian Killer (1996) rewrites the traditional framework of crime fiction by using Native American culture-specific and postmodern literary devices such as fragmentation, intertextuality, irony, and dark humour. The story revolves around a series of brutal murders in Seattle attributed to the so called Indian Killer. The murderer receives the moniker from the media because the victims are scalped, and owl feathers are found at the crime scenes. An omniscient third-person narrator reveals crucial details and leaves readers to play the role of detective, tasked with unravelling the mystery and determining the true identity of the Indian Killer.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Urbán, Éva NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | postmodernism, humour, irony, oral tradition, Indigenous crime fiction |
Nyelv: | angol |
Kötetszám: | 24. |
DOI azonosító: | 10.33035/EgerJES.2024.24.71 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 11 Júl 2025 06:52 |
Utolsó módosítás: | 11 Júl 2025 06:52 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8638 |
![]() |
Tétel nézet |