Sütő, Attila (2025) Az iskola mint intézményi szervezeti kultúra hatása a pedagógusok munkásságára In: Komplex pedagógia. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 135-146.
| 
              
pdf
 135_146_Sütő.pdf Download (7MB) [error in script]  | 
          
Absztrakt (kivonat)
Az iskola mint intézményi szervezeti kultúra meghatározó szerepet játszik a pedagógusok életében és munkásságában. A tanulmány célja feltárni, hogy az iskola szervezeti kultúrája hogyan befolyásolja a pedagógusok szakmai fejlődését, munkakörülményeit és általános jóllétét. A kutatás kvalitatív és kvantitatív módszereket ötvözve vizsgálja a pedagógusok tapasztalatait, beleértve a munkahelyi légkör, a vezetési stílus, az együttműködési lehetőségek és az elismerés hatásait. Az eredmények rávilágítanak arra, hogy a pozitív szervezeti kultúra elősegíti a pedagógusok motivációját, elkötelezettségét és innovációs készségét, míg a negatív kultúra kiégéshez és alacsonyabb teljesítményhez vezethet. A tanulmány javaslatokat tesz arra, hogyan lehetne fejleszteni az iskola szervezeti kultúráját annak érdekében, hogy támogatóbb és inspirálóbb környezetet biztosítson a pedagógusok számára. Az eredmények hozzájárulhatnak a pedagógusok munkakörülményeinek javításához, ezáltal közvetve a diákok tanulási eredményeinek növeléséhez is.
| Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section | 
|---|---|
| Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Sütő, Attila NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző  | 
        
| Kapcsolódó URL-ek: | |
| Kulcsszavak: | szervezeti kultúra, globalizációs hatás, paradigmaváltás, hatékony vezetéstechnikák, pozitív légkör | 
| Nyelv: | magyar | 
| DOI azonosító: | 10.46403/Komplexpedagogia.2025.135 | 
| Felhasználó: | Tibor Gál | 
| Dátum: | 01 Júl 2025 10:37 | 
| Utolsó módosítás: | 01 Júl 2025 10:37 | 
| URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8631 | 
![]()  | 
        Tétel nézet | 
        