A didaktikus történetmesélés pedagógiai hagyományai és átöröklődésük a kortárs keresztény gyermekirodalomban

Aux, Eliza (2025) A didaktikus történetmesélés pedagógiai hagyományai és átöröklődésük a kortárs keresztény gyermekirodalomban In: Komplex pedagógia. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 37-45.

[thumbnail of 37_45_Aux.pdf] pdf
37_45_Aux.pdf

Download (5MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46403/Komplexpedagogia.2025.37

Absztrakt (kivonat)

A tanító célzatú gyermektörténetek fontos pedagógiai segédletek, amelyek emellett irodalmi esztétikumot is hordoznak. Kutatásom során a didaktikus történetmesélés hagyományainak továbbélését vizsgálom a kortárs keresztény tanmesékben. Az elemzésem középpontjában olyan művek állnak, amelyek bibliai tanításokat közvetítenek a gyermekek felé, középpontba helyezve a pedagógiai célzatot. A tanulmányban példákkal illusztrálom, hogyan integrálódnak ezek a tanulságok a történetekbe, és bizonyítom jelentős szerepüket a keresztény nevelésben.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Aux, Eliza
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: tanmesék, irodalomtanítás, keresztény nevelés, didaktika, erkölcsi tanítás
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.46403/Komplexpedagogia.2025.37
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 01 Júl 2025 10:23
Utolsó módosítás: 01 Júl 2025 10:23
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8625
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet