Aux, Eliza (2025) A didaktikus történetmesélés pedagógiai hagyományai és átöröklődésük a kortárs keresztény gyermekirodalomban In: Komplex pedagógia. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 37-45.
![]() |
pdf
37_45_Aux.pdf Download (5MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A tanító célzatú gyermektörténetek fontos pedagógiai segédletek, amelyek emellett irodalmi esztétikumot is hordoznak. Kutatásom során a didaktikus történetmesélés hagyományainak továbbélését vizsgálom a kortárs keresztény tanmesékben. Az elemzésem középpontjában olyan művek állnak, amelyek bibliai tanításokat közvetítenek a gyermekek felé, középpontba helyezve a pedagógiai célzatot. A tanulmányban példákkal illusztrálom, hogyan integrálódnak ezek a tanulságok a történetekbe, és bizonyítom jelentős szerepüket a keresztény nevelésben.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Aux, Eliza NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | tanmesék, irodalomtanítás, keresztény nevelés, didaktika, erkölcsi tanítás |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.46403/Komplexpedagogia.2025.37 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 01 Júl 2025 10:23 |
Utolsó módosítás: | 01 Júl 2025 10:23 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8625 |
![]() |
Tétel nézet |