Antalné Szabó, Ágnes (2024) A különírás és az egybeírás tanításának a módszertana In: Nézőpontok a helyesírásról. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 105-120.
pdf
15_Antalné Szabó Ágnes.pdf Download (1MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány témája a különírás és az egybeírás témakörének a módszertani feldolgozása. A tanulmány röviden utal az elméleti alapokra, majd lépésről lépésre egy tanulói tevé kenységekre épülő, induktív tanulás- és tanításmódszertani utat mutat be az alárendelő szóösszetételek helyesírási szabályaihoz kapcsolódva. A tanulás támogatására helyesírási táblázatokat, folyamatábrákat és hierarchikus fürtábrákat is ajánl. --- The methodology of teaching the spelling rules of subordinating compound words --- T he topic of the study is the methodological overview of the orthographical question of compound terms and, particularly, whether the two units/parts are separated by a space or written as one word. The study briefly refers to the theoretical foundations, and then presents a step-by-step, inductive learning and teaching methodology based on student activities linked to the spelling rules of subordinating compound words. It also offers spelling charts, flowcharts and hierarchical cluster diagrams to support learning.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Antalné Szabó, Ágnes NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | anyanyelv-pedagógia, tanulásmódszertan, helyesírás, különírás és egybeírás, vizualitás --- mother-tongue pedagogy, learning methodology, spelling, special writing and spelling, visuality |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.46403/Nezopontok.2024.105 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 10 Dec 2024 11:34 |
Utolsó módosítás: | 10 Dec 2024 11:34 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8340 |
Tétel nézet |