Video interaction guidance (VIG) teaching exercises for students of speech and language therapy

Somogyi, Tímea (2024) Video interaction guidance (VIG) teaching exercises for students of speech and language therapy In: Sallai Éva-emlékkönyv. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 271-287.

[thumbnail of 271_Somogyi.pdf] pdf
271_Somogyi.pdf

Download (1MB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

At the ELTE Bárczi Gusztáv Faculty of Special Education in Budapest, students with a bachelor’s degree in special education and speech therapy have the opportunity to supplement and reinforce their teaching practice with Video Interaction Guidance (hereafter, VIG). I will show, supplemented by pictures, how VIG was adapted as a method in the faculty’s speech therapist training, including the initial difficulties and the positive results it has had from the perspective of the teachers, the video trainer, and the students. As a result of the successful student exercises, VIG was also included in the compulsory course „Professional Supervision in Speech Therapy” within the master’s degree program in Speech Therapy, offering our students the opportunity to try out their case presentations and supervision requests week after week, supplementing their picture-by-picture interaction analysis with the VIG method.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Somogyi, Tímea
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: teacher education, Video Interaction Guidence, speech and language therapy, supervision
Nyelv: angol
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 02 Dec 2024 08:39
Utolsó módosítás: 02 Dec 2024 08:39
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8317
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet