Kiss, Márton, Kónya, Eszter (2024) Monitoring activities in prospective teachers’ mathematics lessons Annales Mathematicae et Informaticae. ISSN 1787-6117 (Online)
pdf
AMI_online_1545.pdf Download (612kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Research shows that teachers rarely or never pay attention to the “how” and “why” of using metacognitive skills. Mathematics teaching is more effective when metacognitive activities (planning, monitoring, and reflection) are implemented, and coherent discourses are developed in the classroom. The question arises as to whether the handling of these activities should be taught in a targeted way in teacher training or whether they are spontaneously integrated into practice by the end of the training. Our research investigated the emergence of monitoring activities in the lessons of prospective mathematics teachers in their secondary school teaching practice during classroom discussions. From the analysis of seven case studies, we conclude that monitoring activities are rare in the classroom despite the potential to trigger them is present. Prospective teachers cannot handle these situations appropriately spontaneously, so they need to be trained to deal with them.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Kiss, Márton NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Kónya, Eszter NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Megjegyzés: | Accepted manuscript. Published online: Oct 24, 2024 |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | metacognition, monitoring, teacher training |
Nyelv: | angol |
DOI azonosító: | 10.33039/ami.2024.09.002 |
ISSN: | 1787-6117 (Online) |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 08 Nov 2024 09:17 |
Utolsó módosítás: | 08 Nov 2024 09:17 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8287 |
Tétel nézet |