Creation Inspired by Music

Magyar, Ágnes (2024) Creation Inspired by Music Paideia. 14 (1). pp. 103-115.

[thumbnail of 103_magyar.pdf] pdf
103_magyar.pdf

Download (1MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33034/Paideia.2024.1.103

Absztrakt (kivonat)

This study reveals the preliminary results of a project involving pre-service preschool teachers (N=32). This investigation is relevant since it is crucial that students must benefit from tasks aimed at developing productive imagination during their preschool teacher training, as their future job is one of the professions that requires the most creativity within pedagogy. Accordingly, in the framework of the “Play in the Arts” course, the participants could experience the manifestation of their own creative imagination through a multi-step project. As a result, various unique products (drawings or paintings; stories; scenes of the stories visualised in plasticine; photos of scenes; photo slides etc.) were created. The results are related to the first phase of the project: creating associations inspired by music, then representing the created internal images and verbal associations as external images.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Magyar, Ágnes
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: angol
Kötetszám: 14
DOI azonosító: 10.33034/Paideia.2024.1.103
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 02 Okt 2024 10:57
Utolsó módosítás: 05 Dec 2024 10:25
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8228
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet