Text mining of monologues by Waldorf and Montessori teacher trainers

Turós, Mátyás (2024) Text mining of monologues by Waldorf and Montessori teacher trainers Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 45. köt.). Tanulmányok a neveléstudomány köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Paedagogica [Tanári professzió – Közösségi tanulás – Iskolapedagógia]. 45. pp. 255-274.

[thumbnail of 4_6_Turós Mátyás.pdf] pdf
4_6_Turós Mátyás.pdf

Download (1MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46436/ActaUnivEszterhazyPedagog...

Absztrakt (kivonat)

Using text-mining methods and a genealogical discourse analysis, our comparative study aims to explore the views of Waldorf and Montessori teacher trainers. The data was collected through structured interviews. The sample consists of eight respondents involved in Montessori teacher training and eight respondents involved in Waldorf teacher training (Ntotal = 16). Our research objective is to identify the lexical and narratological features, similarities and differences in the monologues of expert teachers with the aim of their interpretive evaluation. The literature review provides a brief summary of recent research on didactics and effectiveness, as well as some critiques of Montessori and Waldorf pedagogy

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Turós, Mátyás
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: angol
Kötetszám: 45.
DOI azonosító: 10.46436/ActaUnivEszterhazyPedagogica.2023.255
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 10 Jún 2024 08:11
Utolsó módosítás: 04 Júl 2024 08:35
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8148
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet