Széplaki, Ildikó (2024) Az oktatók módszerei az általános testnevelés keretein belül In: A múlt, a jelen és a jövő a pedagógiában. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 111-122.
pdf
111_Széplaki.pdf Download (851kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A sportoktatás legfontosabb feladatai többek között a pszichomotoros képességek fejlesztése, a szociális, kognitív és affektív képességek fejlesztése, és a belső motiváció kialakítása. Ez egy interaktív folyamat, amely során szükséges, hogy a megfelelő oktatási stratégiákat, módszereket válassza ki az oktató. Jelen tanulmány célja, hogy az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem általános testnevelésben részt vevő hallgatóinak tartott testnevelésórák oktatói módszereit tanulmányozza. Az óra keretein belül különösen nagy kihívást jelent az egyetemisták motiváltságának megtartása. Megállapítható, hogy minden testnevelést tartó kolléga élményszerzésre törekedve ismertette meg sportágának sajátosságait. Az esetek többségében az extrinzik motiváció szükséges volt, viszont sikerült fenntartani az érdeklődést, és az intrinzik motiváció erőteljes lett.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Széplaki, Ildikó NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | motiváció, egyetemisták, általános testnevelés |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.46403/Amult.2024.111 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 30 Ápr 2024 15:29 |
Utolsó módosítás: | 30 Ápr 2024 15:29 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8107 |
Tétel nézet |