Báró, Emőke (2024) The effect of problem-based learning on students’ learning outcomes Annales Mathematicae et Informaticae. 60. pp. 178-189. ISSN 1787-6117 (Online)
| ![[thumbnail of AMI_60_from178to189.pdf]](http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/style/images/fileicons/text.png) | pdf AMI_60_from178to189.pdf Download (800kB) [error in script] | 
Absztrakt (kivonat)
Given the lack of consensus in the literature regarding the impact of problem-based learning on students’ learning outcomes, we aimed to identify and understand the possible underlying factors that may contribute to the effectiveness of problem-based learning. To this end, we designed a series of lessons using a problem-based approach supplemented by heuristic strategies to investigate these factors. Two-cycle action research was implemented to explore lower secondary students’ learning outcomes affected by problembased learning and the purposeful use of heuristic strategies. We found that the combination of problem-based learning and the purposeful use of heuristic strategies positively impacts students’ learning outcomes, and we explored this effect from both algebraic and geometric perspectives.
| Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article | 
|---|---|
| Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Báró, Emőke NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző | 
| Megjegyzés: | This research was supported by the ÚNKP-23-3 New National Excellence Program of the Ministry for Culture and Innovation from the source of the National Research, Development and Innovation Fund. | 
| Kapcsolódó URL-ek: | |
| Kulcsszavak: | problem-based learning, secondary school, learning outcomes | 
| Nyelv: | angol | 
| Kötetszám: | 60. | 
| DOI azonosító: | 10.33039/ami.2024.04.002 | 
| ISSN: | 1787-6117 (Online) | 
| Felhasználó: | Tibor Gál | 
| Dátum: | 23 Ápr 2024 10:15 | 
| Utolsó módosítás: | 25 Dec 2024 16:33 | 
| URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8085 | 
|  | Tétel nézet | 
 
        