Báró, Emőke (2024) The effect of problem-based learning on students’ learning outcomes Annales Mathematicae et Informaticae. ISSN 1787-6117 (Online)
pdf
AMI_online_1515.pdf Download (798kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Given the lack of consensus in the literature regarding the impact of problem-based learning on students’ learning outcomes, we aimed to identify and understand the possible underlying factors that may contribute to the effectiveness of problem-based learning. To this end, we designed a series of lessons using a problem-based approach supplemented by heuristic strategies to investigate these factors. Two-cycle action research was implemented to explore lower secondary students’ learning outcomes affected by problembased learning and the purposeful use of heuristic strategies. We found that the combination of problem-based learning and the purposeful use of heuristic strategies positively impacts students’ learning outcomes, and we explored this effect from both algebraic and geometric perspectives.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Báró, Emőke NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Megjegyzés: | Accepted manuscript. Published online: April 20, 2024. This research was supported by the ÚNKP-23-3 New National Excellence Program of the Ministry for Culture and Innovation from the source of the National Research, Development and Innovation Fund. |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | problem-based learning, secondary school, learning outcomes |
Nyelv: | angol |
DOI azonosító: | 10.33039/ami.2024.04.002 |
ISSN: | 1787-6117 (Online) |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 23 Ápr 2024 10:15 |
Utolsó módosítás: | 23 Ápr 2024 10:15 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8085 |
Tétel nézet |