A boldogságra nevelés lehetőségei az osztályfőnöki munkában

Kovács-Bogya, Tünde (2020) A boldogságra nevelés lehetőségei az osztályfőnöki munkában Paideia. 6. (2.). pp. 31-35.

[thumbnail of 31_35_Kovács.pdf] pdf
31_35_Kovács.pdf

Download (251kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

Opportunities for happiness education in the work of form teachers ----- It is argued that the challenge for the future will be to develop and apply methods for strengthening protective factors in the education of young people. In order to achieve this positive emotions can be applied. The evolutionary functions of positive emotions are knowledge acquisition, energizing the process of building abilities and competences, and accelerating the development of self-efficacy. Taking this into account, more and more programs are being created. This paper describes a workshop, based on a Hungarian pedagogical program that cares for the mental well-being of both teachers and children.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Kovács-Bogya, Tünde
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Megjegyzés: A cikk az EFOP-3.6.1-16-2016-00001 számú, „Kutatási kapacitások és szolgáltatások komplex fejlesztése az Eszterházy Károly Egyetemen” című pályázat keretében készült.
Kapcsolódó URL-ek:
Folyóirat alcíme: Az Eszterházy Károly Egyetem Jászberényi Campusának online folyóirata
Nyelv: magyar
Kötetszám: 6.
DOI azonosító: 10.33034/PAIDEIA.2020.6.2.31
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 26 Már 2024 10:54
Utolsó módosítás: 26 Már 2024 10:54
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8051
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet