Eltűnt márkaneveink nyomában

Takács, Judit (2023) Eltűnt márkaneveink nyomában Az Eszterházy Károly Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 48. köt.) = Acta Universitatis de Carolo Eszterhazy Nominatae. Sectio Linguistica Hungarica. 48 pp. 67-77.

[thumbnail of 67_77.pdf] pdf
67_77.pdf

Download (693kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46437/ActaUnivEszterhazyLinguis...

Absztrakt (kivonat)

On the track of our disappeared brand names ---- Even though trade names, including goods names and brand names, are receiving increased attention and a greater variety of approach in international onomastics research, this name type is still understudied in Hungarian onomastic, I will briefly discuss the research aspects and approaches that applied linguistic research has used to approach this name type, and I will focus on the change – evolution of brand names into generic trade names –, which I believe to be the most fruitful area for research. While the law approaches the evolution into generic trade name from the point of view of the legal regulation of using brand names, linguistics traditionally approaches it from the point of view of semantics and spelling. Nevertheless, I believe that other aspects (such as linguistic geography and socio-onomastic) can also be successfully applied in the study of this phenomenon.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Takács, Judit
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Megjegyzés: A tanulmány A nevek határai – a névtan határai című workshopon 2022. november 16-án elhangzott előadás írott változata
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: magyar
Kötetszám: 48
DOI azonosító: 10.46437/ActaUnivEszterhazyLinguistica.2023.67
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 24 Nov 2023 09:36
Utolsó módosítás: 24 Nov 2023 09:36
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7825
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet