Vaughan, Geoffrey, Kovács, Ádám, Szűts, Zoltán (2023) The educational challenges of ChatGPT Annales Mathematicae et Informaticae. 58. pp. 170-181. ISSN 1787-6117 (Online)
pdf
AMI_58_from170to181.pdf Download (3MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
In 2023, ChatGPT exploded onto the educational scene and started fostering a myriad of research endeavors exploring the utilization of artificial intelligence in education [8, 38]. Many scholars argue that discerning between AI-generated and original academic work has become increasingly challenging, a testament to AI’s evolving capability [16]. This paper focuses on the pivotal role of education professionals in mediating the integration of such digital technologies, a key aspect as AI becomes a standard in education. It provides a thoughtful analysis of the prospective advantages and challenges of employing ChatGPT from a techno-realist perspective and formulates precise research questions to evaluate its impact on learning. Our goal is to critically explore whether ChatGPT and related AI technologies serve as assets or disadvantages in education, shedding light on the unavoidable challenges encountered during their incorporation.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Vaughan, Geoffrey NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Kovács, Ádám NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Szűts, Zoltán NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Megjegyzés: | This paper was supported by the János Bolyai Research Scholarship of the Hungarian Academy of Sciences. ---- Accepted manuscript, published online: Nov 9, 2023 |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | ChatGPT, artificial intelligence, learning, digital pedagogy |
Folyóirat alcíme: | Selected papers of the 12th International Conference on Applied Informatics |
Nyelv: | angol |
Kötetszám: | 58. |
DOI azonosító: | 10.33039/ami.2023.11.001 |
ISSN: | 1787-6117 (Online) |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 09 Nov 2023 09:05 |
Utolsó módosítás: | 10 Nov 2023 14:08 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7815 |
Tétel nézet |