The educational challenges of ChatGPT

Vaughan, Geoffrey, Kovács, Ádám, Szűts, Zoltán (2023) The educational challenges of ChatGPT Annales Mathematicae et Informaticae. 58. pp. 170-181. ISSN 1787-6117 (Online)

[thumbnail of AMI_58_from170to181.pdf] pdf
AMI_58_from170to181.pdf

Download (3MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33039/ami.2023.11.001

Absztrakt (kivonat)

In 2023, ChatGPT exploded onto the educational scene and started fostering a myriad of research endeavors exploring the utilization of artificial intelligence in education [8, 38]. Many scholars argue that discerning between AI-generated and original academic work has become increasingly challenging, a testament to AI’s evolving capability [16]. This paper focuses on the pivotal role of education professionals in mediating the integration of such digital technologies, a key aspect as AI becomes a standard in education. It provides a thoughtful analysis of the prospective advantages and challenges of employing ChatGPT from a techno-realist perspective and formulates precise research questions to evaluate its impact on learning. Our goal is to critically explore whether ChatGPT and related AI technologies serve as assets or disadvantages in education, shedding light on the unavoidable challenges encountered during their incorporation.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Vaughan, Geoffrey
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kovács, Ádám
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Szűts, Zoltán
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Megjegyzés: This paper was supported by the János Bolyai Research Scholarship of the Hungarian Academy of Sciences. ---- Accepted manuscript, published online: Nov 9, 2023
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: ChatGPT, artificial intelligence, learning, digital pedagogy
Folyóirat alcíme: Selected papers of the 12th International Conference on Applied Informatics
Nyelv: angol
Kötetszám: 58.
DOI azonosító: 10.33039/ami.2023.11.001
ISSN: 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 09 Nov 2023 09:05
Utolsó módosítás: 10 Nov 2023 14:08
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7815
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet