A pedagógiai értékelés kiegészítése elektrofiziológiai jelek követésével

Bozóki, Barbara, Antal, Károly, Emri, Zsuzsa (2022) A pedagógiai értékelés kiegészítése elektrofiziológiai jelek követésével Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 47. köt.). Tanulmányok a biológiai tudományok köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Biologiae. pp. 91-109.

[thumbnail of 91_Bozóki.pdf] pdf
91_Bozóki.pdf

Download (1MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33041/ActaUnivEszterhazyBiol.20...

Absztrakt (kivonat)

Az EEG‑eredmények olyan többletinformációval szolgálhatnak a  tanulókról, amely kiegészíti a  feladatlapok eredményét, felhasználhatók arra, hogy ne csak azt tudjuk meg egy tanulási folyamat végén, hogy a  feltett kérdésekre mennyire jól sikerültek a tanuló válaszai, hanem azt is, hogy a tanulási folyamat alatt a tanuló motivált volt‑e, vagy inkább zavart, mennyire unta a feladatot, és mikor fáradt el egy teszt alatt. Az EEG‑mérések kiértékelésénél nehézséget okoznak a mérés alatti műtermékek, emiatt olyan feladatoknál alkalmazható jól az eljárás, amelyek kevés mozgással járnak. Az EEG‑aktivitás egyéni jellemzői miatt a  hasonló feladatok alatti regisztrátumok spektrális jellemzői nagyon eltérőek lehetnek, ennek figyelembevételéhez további mérések szükségesek. ----- EEG results can provide additional information about students that complements the results of the tests, and can be used not only to find out at the end of a learning process how well the student has answered the questions, but also to know how well they have responded during the learning process, whether they were motivated or rather confused throughout the learning process and how bored or tired they got during the process. The evaluation of EEG measurements is difficult due to artifacts during the measurement, so the procedure can only be used for tasks involving little movement. Due to the individual characteristics of brain activity the spectral characteristics of EEG records can be very different, even when the tasks were similar so further measurements are needed to account for this.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Bozóki, Barbara
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Antal, Károly
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Emri, Zsuzsa
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: alfa‑aktivitás, elektroencefalogram, Fourier‑spektrum, kognitív terhelés, théta‑aktivitás ----- lpha activity, cognitive load, electroencephalogram, Fourier spectrum, theta activity
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.33041/ActaUnivEszterhazyBiol.2022.47.91
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 25 Ápr 2023 06:31
Utolsó módosítás: 25 Ápr 2023 06:31
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7627
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet