Barankai-Erős, Katalin (2022) A kora gyermekkori táplálás vizsgálata az intézményi és a családi gyakorlat vonatkozásában Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 47. köt.). Tanulmányok a biológiai tudományok köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Biologiae. pp. 29-57.
pdf
29_Barankai_Erős.pdf Download (898kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány alappillére a 37/2014. (IV.30.) EMMI rendelet, amely a közétkeztetőkre vonatkozó szabályozást tartalmazza. A kutatás elméleti hátterében meg jelennek a gyermekgyógyászat, gyermekétkeztetés, a pedagógia, a kutatásmódszertan és a statisztika tudományának egyes elemei. Az adatgyűjtés kvantitatív módszerrel történt, kérdőíves felmérés segítségével. A kisgyermeknevelők és a szülők interneten továbbított kérdőívekre válaszoltak. A Facebook lehetőséget kínált az alapsokaságból egy célpopuláció kiválasztására, de ebből a kitöltők véletlenszerűen kerültek a kutatásba. A konkrét ismeretek és a napi étkeztetési gyakorlat mellett a célcsoport attitűdvizsgálatára is sor került bizonyos kérdésekben. A kisgyermeknevelők és a szülők válaszai közötti összefüggések kutatása korrelációvizsgálattal történt, amelyek alátámasztották vagy cáfolták az egyes hipotéziseket, melyek főként arra vonatkoztak, hogy a célcsoport nem rendelkezik kellő mennyiségű és minőségű ismerettel a kisdedek táplálása terén, és vélhetően szükséges ezen a területen a kompetenciák erősítése. ----- The basis of this study is the 34/2014. (IV.30.) EMMI edict, which contains regulations applying to public lunch‑rooms. Certain elements of pediatrics, child‑feeding, pedagogy, research methodology and statistics appear in the theoretical background of the study. Data collection was conducted in a quantitative manner, with the use of questionnaires. Child nurses and parents answered questionnaires distributed via the internet. Facebook provided a way to pick a target audience from the original mass of people, but the answers were chosen randomly to appear in the study. Among factual knowledge and daily feeding experience, attitude examination took place regarding some questions. Relations between the answers from child nurses and the answers from parents were found using correlation calculations, that either confuted or confirmed hypothesis mostly about the target population not being informed enough about feeding children and whether it is likely that there is need for enhancing competences regarding this topic.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Barankai-Erős, Katalin NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | táplálás, szülői attitűdök, kisgyermeknevelői gyakorlat, edukációszemlélet ----- feeding, parental attitudes, child‑nursing practice, education theory |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.33041/ActaUnivEszterhazyBiol.2022.47.29 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 25 Ápr 2023 06:19 |
Utolsó módosítás: | 25 Ápr 2023 06:19 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7624 |
Tétel nézet |