Bereczky-Zámbó, Csilla, Szabó, Csaba, Muzsnay, Anna, Szeibert, Janka (2022) Passing the exam and not mastering the material in geometry Annales Mathematicae et Informaticae. 55. pp. 189-195. ISSN 178
pdf
AMI_55_from189to195.pdf Download (431kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
It is a common assumption that taking a mathematics course and passing the exam means that one has mastered the course requirements and gained a sufficiently deep understanding of the course material. According to the communication part of the Van Hiele Theory, if someone does not reach the expected entry-level, they won’t be able to develop during the course. In our research, we investigated this contradiction in the field of geometry. We examined this phenomenon with mathematics major and pre-service mathematics teacher students during their first geometry course.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Bereczky-Zámbó, Csilla NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Szabó, Csaba NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Muzsnay, Anna NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Szeibert, Janka NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Megjegyzés: | Published online: December 21, 2022. - This research was supported by the ÚNKP-19-2 New National Excellence Program of the Ministry for Innovation and Technology and by the ELTE Tehetséggondozási Tanács. |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | van Hiele levels, understanding geometry, development |
Nyelv: | angol |
Kötetszám: | 55. |
DOI azonosító: | 10.33039/ami.2022.12.009 |
ISSN: | 178 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 21 Dec 2022 10:43 |
Utolsó módosítás: | 21 Dec 2022 11:42 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7578 |
Tétel nézet |