Drámapedagógia, konstruktivizmus és történetalkotás. Shakespeare-drámák feldolgozási lehetőségei

Farkas, Anett (2021) Drámapedagógia, konstruktivizmus és történetalkotás. Shakespeare-drámák feldolgozási lehetőségei In: Dulce et utile – Tanulmányok Pintér Márta Zsuzsanna 60. születésnapjára. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 69-82.

[thumbnail of 69_82_Farkas.pdf] pdf
69_82_Farkas.pdf

Download (658kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46403/Dulceetutile.2021.69

Absztrakt (kivonat)

This article presents drama pedagogy based on constructivist pedagogical foundations. It analyses a constructivist learning theory approach to drama pedagogy, starting from the aspect of the process of story-telling by the students. To this end, it first reviews the situation of the method in Hungary and its developmental effects. Afterwards, it attempts to compare the constructivist educational paradigm with the realisation of student storymaking and storytelling, and then presents good practices based on an Anglo-Saxon model for the adaptation of some Shakespearean dramas.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Farkas, Anett
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.46403/Dulceetutile.2021.69
ISBN: 978-963-496-221-2
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 02 Dec 2021 07:33
Utolsó módosítás: 02 Dec 2021 07:33
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7260
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet