Kiss, Veronika (2021) IKT-eszközökkel támogatott egészségre nevelés az általános iskolában In: Agria Média 2020. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 262-269.
pdf
262_269_Kiss.pdf Download (916kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Személyi edzőként a felnőttekkel való foglalkozásom során fogalmazódott meg bennem a kérdés, hogyan tudnám már az általános iskolás gyerekeket megtanítani arra, hogy egészség- és testtudatos felnőtté váljanak. Úgy gondolom, hogy mobilapplikációval kiegészítve az egészségre nevelés folyamatát könnyebben átadhatók és gyakorlatba ültethetők az információk a 6-14 éves gyerekek számára. Tekintettel az online oktatás során szerzett tapasztalatokra és néhány korábbi kutatási eredményre (Révész, 2019) a digitális eszközök bevonása a testnevelés órák esetén is növeli a tanítás-tanulás hatékonyságát. IKT eszközök segítségével hatékonyan tanítható, milyen gyakorlatokat hogyan végezzenek (Varga, 2018.) és – ami a jelen megoldások hiányossága –, hogy azokat miért tegyék pl. zsírégetés, ízületi mozgékonyság, testoptimalizáció, izomtónus fokozás, izomtónus egyensúly. Emellett mozgástevékenységük mérhetővé is válik az eszközök által, pl. pulzus, ami a differenciált oktatás megvalósításában is jelentős szerepet játszhat (Nagy et al, 2016.). Mobilapplikációkban egyénre szabott edzésterveket kaphatnának, amelyekben visszatekinthetővé válna mozgástevékenységük és játékos motivációt is kapnának úgy, hogy például egészséges ételeket gyűjtenek bizonyos gyakorlatok elvégzésével. Kutatásom célja bizonyítani, hogy lehetséges IKT eszközökkel segítve megtanítani az általános iskolában az egészségtudatos, testtudatos felnőtté válást úgy, hogy elméleti háttértudást és gyakorlati feladatokat is biztosítok digitális applikációkon keresztül. Kutatásom egyik kiinduló hipotézise, hogy a köznevelési tananyagban nincs elegendő tudásanyag ahhoz, hogy a gyerekek képesek legyenek annak alapján egészséges életmódot folytatni a mindennapokban és mozgással fenntartani egészségüket, karban tartani testüket adottságaikhoz illeszkedő módon. Jelen elődásomban feltérképezem a közoktatási tananyagokban elérhető kapcsolódó témaköröket, a Nemzeti Köznevelési Portálon elérhető online tananyagok tartalmának elemzésével, beazonosítva a hiányzó szakmai tartalmi területeket.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Kiss, Veronika NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | IKT-eszközök, mobilapplikáció, testnevelés, NAT |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.17048/AM.2020.262 |
ISBN: | 978-963-496-199-4 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 02 Szep 2021 14:58 |
Utolsó módosítás: | 02 Szep 2021 14:58 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7051 |
Tétel nézet |