Antal, Péter (2021) E-learning megvalósítások tapasztalatai és eredményei az Eszterházy Károly Egyetemen In: Agria Média 2020. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 169-178.
pdf
169_178_Antal.pdf Download (1MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A hagyományostól eltérő tudásközvetítés szerepe világszerte megnőtt. Ez egyrészt a meglévő kompetenciák, minőségi és tartalmi változásának köszönhető, másrészt a hagyományos oktatás tartalmi és strukturális rugalmatlanságából fakad. Annak ellenére, hogy a technika által támogatott tudásátadás néhány előnye kézenfekvőnek tűnhet, a távoktatás alkalmazásának mindenhol vannak korlátai. Az Eszterházy Károly Egyetemen 2010 óta használjuk a MOODLE távoktatási keretrendszert többkevesebb sikerrel. Az EFOP-3.4.3-16-2016 pályázat keretein belül létrejött egy kutatócsoport, amelynek feladata az interaktív, online kurzusokhoz kapcsolódóan a tanulási eredmények monitorozását lehetővé tévő eszközök, alkalmazások kísérleti beépítése illetve újak kifejlesztése. Ennek egyik része az a vizsgálat, amely a felhasználók elégedettségét (tanár, diák) és kompetenciáját méri. A koronavírus járvány okozta hirtelen változások nyilvánvalóvá tették, hogy mind a diákok mind a tanárok, egyetemi oktatók jó része nem készült fel a digitális oktatás kihívásaira, sem módszertani sem technikai szempontból. Előadásomban ennek a felmérésnek az eredményeiről szeretnék beszámolni. ----- The implementation of e-Learning solutions at the Eszterházy Károly University: experiences and results ----- The increasing global role of non-traditional knowledge transmission methods is partly due to the quality and content-based modifications of existing competences along with the inflexible content and structure of the traditional school. While technologically supported knowledge transmission has obvious benefits, distance learning generally has its own limitations. The MOODLE distance learning framework system was implemented at the Eszterházy Károly University in 2010 and has operated with varying success since then. In order to develop and integrate tools and applications facilitating the monitoring of learning outcomes related to interactive, on-line courses a research group was formed with the support of the EFOP-3.4.3-16-2016 project. The tasks of the research group included ascertaining the satisfaction and competence levels of the users (instructors and students) of the e-Learning system. The sudden changes brought on by the COVID-19 pandemic revealed that the majority of students and instructors were not prepared to respond to the challenges of digital instruction from a methodological or technological point of view. In my presentation, I will introduce the results of the abovementioned survey.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Antal, Péter NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | e-learning, MOODLE, digitális kompetencia ----- e-learning, MOODLE, digital competences |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.17048/AM.2020.169 |
ISBN: | 978-963-496-199-4 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 02 Szep 2021 13:32 |
Utolsó módosítás: | 02 Szep 2021 13:32 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7043 |
Tétel nézet |