Pillanatkép a médiaműveltség hazai helyzetéről 2020-ban

Herzog, Csilla (2021) Pillanatkép a médiaműveltség hazai helyzetéről 2020-ban In: Agria Média 2020. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 9-23.

[thumbnail of 9_23_Herzog.pdf] pdf
9_23_Herzog.pdf

Download (1MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.17048/AM.2020.9

Absztrakt (kivonat)

Az idei év sötét foltként kerül be a hazai médiaműveltséggel foglalkozó kutatók emlékezetébe, hiszen az új Nemzeti alaptanterv (Nat2020) életbelépésével kivezetésre kerül az e területet felölelő mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgy a köznevelés rendszeréből. A helyzet paradoxona, hogy 2016-ban elfogadásra került Magyarország Digitális Gyermekvédelmi Stratégiája (DGYS) (1488/2016. (IX.2.) Korm. határozat) amelynek célja a felnövekvő generációk felkészítése a digitális világban való felelős és tudatos magatartásra. Előadásomban a Nat2020 és a DGYS dokumentumok összehasonlító tartalomelemzésével próbálok választ kapni arra, hogy hol áll jelenleg a médiaműveltség hazai helyzete.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Herzog, Csilla
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.17048/AM.2020.9
ISBN: 978-963-496-199-4
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 02 Szep 2021 12:57
Utolsó módosítás: 02 Szep 2021 12:57
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7034
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet