Matos, Zoltán, Kónya, Eszter (2021) Teaching numeral systems based on history in high school Annales Mathematicae et Informaticae (54.). pp. 195-204. ISSN 1787-6117 (Online)
pdf
AMI_54_from195to204.pdf Download (666kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
In the first decade after the turn of the millennium, previous doubts about the inclusion of the history of mathematics in education also received more attention. Several researchers point to the difficulties of teachers enthusiastic on the topic, to the research methodological difficulties of such studies, and the need to increase the number of empirical researches. In addition to increasing the amount of such empirical evidence, this paper seeks to contribute to the continuously developing answers to the basic questions (what and how?) of integrating the history of mathematics into public education in the recent decades by presenting a given topic, the teaching of numeral systems based on history, and the results of the related surveys. In the course of our research, we examined the question of whether the use of the history of mathematics as a tool, as opposed to teaching by focusing solely on routine tasks, helps to fix the curriculum into the long-term memory.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Matos, Zoltán NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Kónya, Eszter NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Megjegyzés: | Published online: August 23, 2021 |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | History of mathematics, teaching of numeral systems |
Nyelv: | angol |
DOI azonosító: | 10.33039/ami.2021.08.003 |
ISSN: | 1787-6117 (Online) |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 24 Aug 2021 07:49 |
Utolsó módosítás: | 23 Dec 2021 08:19 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7032 |
Tétel nézet |